U utorak je u Laubi – Kući za ljude i umjetnost svečano otvorena Izložba hrvatskog dizajna 21/22, izložbeni pregled najboljih dizajnerskih radova iz protekle dvije godine koji je ovog puta obuhvatio čak 324 profesionalna i studentska projekta iz svih područja dizajnerskog djelovanja.
Tom prilikom, dodijeljene su i nagrade i priznanja najboljim dizajnerskim radovima u pojedinačnim kategorijama, kao i Velika nagrada Hrvatskog dizajnerskog društva te Nagrada HDD-a za životno djelo.
Izložba hrvatskog dizajna 21/22 dvanaesta je po redu od prve održane u Galeriji Forum davne 1999. godine, a nakon više od desetljeća održavanja u Muzeju za umjetnost i obrt, ovog je puta po prvi put prikazana u Laubi – Kući za ljude i umjetnost.
Također, ove će se godine navršiti i puna četiri desetljeća od osnutka samog Hrvatskog dizajnerskog društva. Rast same izložbe je zamjetan, ova godina donijela je najviše prijavljenih radova, kao i najviše selektiranih, tako da su od jučer do 22. siječnja u Laubi predstavljena čak 324 dizajnerska projekta, ocijenjena kao najbolja u protekle dvije godine.
Izložbu su otvorili predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva Maša Milovac i HDD-ov kustos i urednik Marko Golub, koji su ujedno bili i voditelji ceremonije, te ravnateljica Uprave za razvoj kulture i umjetnosti Ministarstva kulture Nevena Tudor Perković i zamjenik Gradonačelnika grada Zagreba Luka Korlaet.
O nagradama u osam profesionalnih i osam studentskih kategorija odlučivao je Međunarodni ocjenjivački sud u čijem su sastavu bili: Robert Čanak, Dario Dević, Nataša Njegovanović, Luka Perić, Zlatka Salopek, Juraj Zigman, Ajdin Bašić, Kostas Medugorac te Cvetka Požar. Članovi žirija osobno su uručili sve nagrade i priznanja dobitnicima u pojedinačnim kategorijama.
Nagradu za životno djelo je dizajneru Borisu Ljubičiću uručio Marko Golub. “Pogledamo li Ljubičićeva mnogobrojna ostvarenja, ne svjedočimo samo izuzetnoj snazi vizualnog komuniciranja, nego i radovima koji nas uče kako gledati i čitati našu suvremenu vizualnu stvarnost”, naveo je, između ostalog.
Ljubičić je ustvrdio da mu je došla malo preuranjeno, no cijeni što dolazi od kolega. Za njega su, rekao je, 70-e bile godine traženja odgovora na pitanje što je dizajn, 80-e provokacije, pa neki radovi nisu ni realizirani, a 90-e inspiracije kada je izveo svoj popularni kvadrat.
Veliku nagradu HDD-a osvojio je Centar za posjetitelje Crna Roda, Osekovo (Clinica studio, Zagreb), a isti studio dobio je i Nagradu za cjeloviti projekt – proizvod za profesionalce, dok je od studentskih radova najbolji bio “Podravski hige” Martine Petric.
Nagradu za modni i odjevni profesionalni dizajn dobila je Kolekcija JZ22 Varteks Martine Vrdoljak Ranilović, a studentski “Nautilus 21” Nike Vrbice i “DELIRIUM(A,O)” Vicka Racetina.
Za dizajn ambalaže u profesionalnoj kategoriji nagrađen je splitski Kazinoti & Komenda za “Valentino Bošković – Velika Praska”, a u studentskoj Luka Grković za “Bronhi”.
Nagradu za profesionalni dizajn u digitalnim medijima i dizajn interakcija dobio je Studio Sonda iz Vižinade za interaktivnu instalaciju “Putovanje batanom”, a studentski Ivan Vrček – VART za “Uberi”.
Za profesionalni dizajn vizualnih komunikacija za publikacije Kunsthalle Wien nagrađeni su Lana Grahek i Dejan Kršić, a za studenski Klara Heberling za seriju fanzina o mentalnim bolestima.
Od profesionalnih dizajnera Studio Bilić_Müller dobio je za rad “Za rast je potrebno vrijeme” Nagradu za prostorne i grafičke intervencije i sistemi, Studio: Numen/ForUse + studio Ru:t za industrijski i produkt dizajn te studentica Ema Čimbur za “Svemirsku terasu”.
Studio Oaza dobio je nagradu u kategoriji koncepta, inicijative i kritičkog dizajna, za “Oaza Books”, a student Toni Bilić nagrađen je za “Casein – inovativni sustav održive ambalaže za samostalnu izradu”.
Uz izložbu, otvorenu do 22. siječnja, objavljen je opsežan Pregled hrvatskog dizajna 21/22.
Komentari