Odbor za dodjele nagrade 51. zagrebačkog salona vizualnih umjetnosti dodijelio je dvije jednakovrijedne nagrade Grand Prix – Vlasti Žanić za performans “Pravo glasa” i Goranu Škofiću za eksperimentalni film, videoinstalaciju “Na plaži”, objavljeno je u četvrtak u Domu hrvatskih likovnih umjetnika, gdje se na temu “Izazovi humanizma” Salon održava proteklih mjesec dana.
Grand prix Vlasti Žanić za performans, Goranu Škafiću za dokumentarno-igrani film
Nagrađeni peformans Vlaste Žanić, koji je bio izveden na otvorenju Salona, ukazuje na nužnost supostojanja i prihvaćanja različitosti, davanja podrške drugačijima, slabijima, manjima i diskriminiranima.
“Kakofonijom i disparatizmom radijskih glasova u galerijski prostor umjetnica je s petnaestak izvođača koji su se kretali u prostoru uvela glasove Drugih, svih onih koji možda ili pak zasigurno ovog trenutka nemaju pravo na vlastitu istinu”, stoji u obrazloženju žirija.
Dvadesetominutni eksperimentalno-igrani film Gorana Škafića dokumentira more i plažu, asocira na hermetičnost suvremenoga društva i međuljudskih odnosa, te priziva realnu sliku izbjegličke krize.
“Performativnom uporabom tijela u kombinaciji s fotografijom, filmom, videom i multimedijalnim instalacijama Škofić istražuje društvenu kontrolu, manipulaciju i apsurde svakodnevice”, ističe se u obrazloženju.
O dobitnicima Grand Prixa odlučivao je žiri u kojemu su bili Vlasta Delimar, Suzana Marjanić, Marijana Stanić, Janka Vukmir i Josip Zanki.
MSU nagrada Grguru Akrapu
Stručno vijeće Muzeja za suvremenu umjetnost dodijelilo je MSU nagradu Grguru Akrapu za rad “Promatračnica” (ulje i enkaustika na platnu), koji se temelji na suvremenom iskustvu kontrole i voajerizma u ime institucija. Nagrada mladom umjetniku je samostalna izložba u MSU galeriji 2019., tijekom sljedećega Zagrebačkog salona vizualnih umjetnosti.
Ravnateljica MSU-a Snježana Pintarić ustvrdila je kako je Akrap tim djelom, kao i dosadašnjim radovima, pokazao individualni pristup mediju slikarstva. “Autor asocijativno djeluje na doživljaj promatrača samo jednim, minimalnim, ali sugestivnim motivom – drvenom promatračnicom kao simbolom kontrole, nadzora ili voajerizma dok gustim, zagasitim namazima boje raslojava teksturu slikarske površine prizivajući osjećaj beznađa i bezizlaznosti”, ocijenila je.
Nagrada Galerije Kranjčar, odnosno samostalna izložba u toj galeriji iduće godine, pripala je Damiru Stojniću za rad “LIE/BE”, autorov komentar recentnog problema s izbjeglicama iz Sirije, koji je rezultirao ksenofobnim postavljanjem bodljikave žice.
“Rad Damira Stojnića na začudno se čitljiv, sažet, vizualno kultiviran način uklapa u osnovnu temu ovogodišnjeg Salona. “Autor numerološko-verbalne kodove s humanističkim porukama ugrađuje u zlokoban ikonografski predložak dojmljivo se referirajući na proturječja suvremenog svijeta”, napominje se u obrazloženju, koje je pročitao Vanja Babić, koji je uz Đorđa Jandrića i Mladena Lučića bio u umjetničkom kolegiju koji je nagradu dodijelio.
Četrdesetak radova 51. Salona u Domu hrvatskih likovnih umjetnika do 17. srpnja
Nagrade 51. Salona dodijeljene su u konkurenciji četrdesetak vizualnih umjetnika koji kritički obrađuju temu humanizma u vrijeme društveno-političkih previranja i migrantske krize, a koji su odabrani na temelju natječaja i po pozivu kustosica.
Njihovi radovi moći će se razgledati do 17. srpnja, u proteklih se mjesec dana održao i bogati popratni program, a u večeri dodjele nagrade priređene su promocije ovogodišnjeg kataloga salona i knjige Anđelka Mrkonjića “Alta i mira” te projekcija filma “Đokica čita protomatrixcrtopisne pjesme”.
Zagrebački salon održava se od 1966. u organizaciji Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU), Udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti (ULUPUH) te Udruženja hrvatskih arhitekata (UHA).
Komentari