DOBRO ZA ZNATI! Deset činjenica o novom sustavu parkiranja u Zagrebu: Postrožit će se i kazne!

Autor:

12.09.2024., Zagreb - Langov trg. Nakon konferencije za medije koju je odrzao gradonacelnik Grada Zagreba Tomislav Tomasevic na temu parkinga, sluzbenici grada zamijenili su i postavili nove informacijske ploce o novoj zoni pakinga odnosno sada je od pocetka ulice Vjenceslava Novaka dozvoljeno parkiranje za sve gradjane a ne samo povlastene. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

Znatne promjene donosi sedam mjera kojima gradska vlast namjerava “uvesti red” u sustav parkiranja. 

Dvije su već na snazi, revizija rezervacija i mjera vezana za terase, a u javnome je savjetovanju produljenje vremena naplate u prvoj zoni, piše Večernji list.

1. Kakav sustav zapravo imamo i mijenjaju li se cijene i parkirne zone?

Nove mjere ne predviđaju promjene u cijenama, pa ni kad je riječ o cijenama povlaštenih mjesečnih karata koje stoje 13,30 eura za prvu zonu, 5,30 za drugu i 3,30 za treću. Ne šire se ni područja zona, ali je odlukom koju je Gradska skupština donijela u svibnju uvedena i peta zona, za model Park & Ride, a trenutačno je u javnom savjetovanju izmjena dokumenta čija je intencija povećati dostupnost mjesta za stanare uvečer.

2. Kako će funkcionirati blokovska podjela?

Novi će model prvu, drugu i treću zonu podijeliti u manja područja unutar kojih će vrijediti njihove povlaštene karte, a parkiranje izvan bloka korisnici će plaćati kao i svi ostali. Dakle, neće se više s povlaštenim kartama moći gratis parkirati u nižim zonama, pa ni izvan determiniranog područja, već će vrijediti samo za blok u kojemu je adresa korisnika.

3. Blokovi su izazvali najviše negodovanja, nude li rješenja?

U Gradu drže da će mjera rezultirati manjim brojem vozila s povlaštenim kartama u svakom bloku, ali i da će uz pooštravanje primjene vremenskoga ograničavanja parkiranja u prvoj i drugoj zoni stanarima biti lakše pronaći mjesto. Planira se i gradnja podzemne garaže u Klaićevoj ulici s 800 mjesta na tri etaže.

TOMAŠEVIĆ OBJAVIO Sedam mjera kojima će uvesti red u gradsko parkiranje

4. Kako i zašto se provodi revizija rezervacija mjesta?

Stara su rješenja prestala vrijediti 6. rujna, a nova će se izdavati uz strože uvjete, za maksimalno tri mjesta. U evidencijama na Radićevu trgu zabilježeno je oko 1500 rezerviranih mjesta i sva će se revidirati pa očekuju da će se znatan broj njih i osloboditi. – U prvom valu oslobađamo 300, do kraja godine 500 mjesta, ali revizija će se nastaviti – poručuju. Zainteresirani za rezervaciju pak trebaju podnijeti zahtjev, a mjesta na maksimalno dvije godine mogu dobiti državna i sudska te tijela jedinice lokalne i mjesne samouprave, kao i veleposlanstva i konzulati. Pravne osobe i obrtnici ih mogu rezervirati na razdoblje do godinu dana uz uvjet da imaju sjedište ili poslovni prostor u neposrednoj blizini. Najniža mjesečna naknada je 265 eura, za drugu zonu 400, a za prvu 530.

5. Kome se ukidaju povlaštene karte?

Vlasnicima nekretnina koji nisu stanari, a takvih je slučajeva, kažu u Gradu, dosad bilo oko 580.

6. Gdje će se produljiti vrijeme naplate?

Izmjenom odluke koja je u javnome savjetovanju do 3. listopada produljuje se vrijeme naplate parkiranja u prvoj zoni, radnim danom i subotom od sedam ujutro do ponoći, a nedjeljom i blagdanom do 15 sati.

ZAGREB U PET ZONA Mijenja se sustav parkiranja i uvode ‘Park & Ride’ parkirališta

7. Što je s kaznama i strožom kontrolom?

Oštrije će se nadzirati ograničenje vremena parkiranja na maksimalno dva sata u prvoj i tri u drugoj zoni, čime bi se, dakle, trebalo osloboditi više mjesta za stanare. U segmentu sankcioniranja promjene nisu predviđene, a prema vrijedećim pravilima, kontrolori koji vas zateknu u vozilu bez valjane parkirne karte izdaju onu za cijeli dan.

8. Zašto dižu tarife za građevinske radove?

Zauzimanje parkirališnog mjesta radi radova dosad je stajalo oko 16 eura mjesečno. Budući da je to zanemariv trošak, tumače u Gradu, zauzimalo se i više mjesta i dulje nego što je bilo potrebno, a nova bi cijena trebala destimulirati takvu praksu. Tarife su kao i za rezervaciju mjesta, 530 eura za prvu zonu, 400 za drugu i 265 izvan njih. No u prvoj godini primjene naknade će biti upola manje. Izuzetak je korištenje parkirnih mjesta za potrebe obnove nakon potresa, što će i dalje biti besplatno.

9. Kakve su regule za ugostiteljske terase?

Broj parkirnih mjesta koja se mogu koristiti za terase ugostiteljskih objekata ograničen je na tri, a cijena se izjednačila s onom za rezervacije.

10. Što je Park & Ride i gdje se uvodi?

Model je to u kojem ćete kupnjom jedinstvene karte imati mogućnost cjelodnevnog parkiranja i nastavka putovanja javnim gradskim prijevozom. Još se ne zna koliko će koštati.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.