Nova premijera zagrebačkog Kazališta KNAP bit će u subotu 16. prosinca predstava “Dobri čovjek Bažulek” Nina Škrabea u režiji Georgija Para, priča o malom hrvatskom čovjeku koji živi po pravilima i propisima i uživa u svojim malim radostima – sve dok ne upadne u žrvanj pravno-korupcijske mašinerije.
“Dobri čovjek Bažulek mali je hrvatski čovjek, dobronamjeran i susretljiv, nesiguran i tjeskoban, kotačić u globalnom i lokalnom mehanizmu. Klobučar Bažulek je hrvatski Svatković (Jedermann). On čini sve što mu autoriteti nalažu, živi kako je propisano, uživa u svojim malim radostima, radi posao koji voli i nastoji plaćati sve svoje račune”, stoji u najavi.
Kada se jednoga dana nenadano nađe u žrvnju vlastodržačke i pravno-korupcijske mašinerije, te izgubi posao, stan i ženu, Bažulek kreće u tragikomičnu potragu za rješenjem svojih problema i za uzrocima svoje nezaslužene i nesretne sudbine.
“U toj potrazi susreće se s mnogim ljudima, s poslodavcima i vlastodršcima, političarima i menadžerima, poduzetnicima i bankarima, kamatarima i fiškalima, liječnicima i sucima, glasnogovornicima i portirima, nogometnim navijačima i kazalištarcima pa i s lažnim i pravim Gospodom”, ističe se nadalje u najavi.
Ne nalazeći nigdje ni pravde ni razumijevanja, nakon što ga izdaju i najbliži prijatelji, na kraju shvaća da mogućnost oslobađanja leži u njemu samom.
“Strukture svijeta su samo fasada, a sloboda je uvijek ponuđen izbor. Za slobodu je potrebna hrabrost, osvještenje i odbacivanje nametnutih konvencija. Ako vlast, bilo koje vrste, nešto ne može podnijeti, jer na to nema odgovora, onda su to dobrota, iskrenost i osmijeh. Za kakav se izlazak iz svojih nedaća naposljetku opredijelio naš junak, doznat ćete na kraju predstave”, poručuju iz KNAP-a.
Bažuleka utjelovljuje Mladen Vasary, a u predstavi još glume Ana-Marija Percaić, Iva Šimić, Giulio Settimo i Nino Pavleković.
Scenografiju osmišljava Aljoša Paro, kostimograf je Morana Petrović a skladatelj Damir Šimunović. Majstori svjetla i tona su Darko Crnčević i Željko Bandl Valeš.
Predstava je nastala u koprodukciji s Gradskim kazalištem Zorin dom iz Karlovca.
Komentari