Dizelski motor trza pri dodavanju gasa i gasi se u leru zbog problema s ubrizgavanjem goriva, začađenja EGR ventila i/ili DPF-a, dotrajalog turbopunjača i pada tlakova kompresije
Autor: Željko Marušić
Dizelski motor gubi učinkovitost i pouzdanost u pravilu zbog gubitka osnovnih radnih parametara koji se tiču ubrizgavanja i izgaranja te pročišćavanja i ispuhivanja produkata izgaranja. Dakle, ako motor gubi snagu trza pri ubrzavanju, radi nemirno u leru i gasi se, uzrok, odnosno uzroci mogu biti:
1. Nedovoljna količina goriva na brizgaljkama, uslijed propuštanja na brtvama brizgaljki i/ili povratnom vodu. Rješava se servisiranjem i čišćenjem brizgaljki (izmjenom u slučaju većeg opterećenja) te čišćenjem ili izmjenom povratnog voda.
2. Prenizak tlak goriva u sustavu common-rail (zajedničkom vodu), koji u praznom hodu treba biti 300 bara. Ako je niži, problem može biti u senzoru tlaka ii/li istrošenju visokotlačne pumpe goriva.
3. Začađen EGR ventil i/ili DPF, što se rješava čišćenjem u specijalizirano servisu ili (u slučaju težih nepravilnosti), izmjenom. Začađenje je u pravilu povezano s greškama u ubrizgavanju – prevelikoj količini goriva koja ne može izgorjeti.
4. Začađen i istrošen turbopunjač, što je posljedica dotrajalosti tog važnog sklopa, uslijed turiranja hladnog motor, naglog gašenja zagrijanog, rada s manjkom ulja ili lošim/dotrajalim motornim uljem…
5. Pad tlakova kompresije motora, uslijed istrošenja cilindara/klipnih prstenova i/ili ventila/sjedišta ventila, češće ispušnih, što otežava i onemogućava paljenje ubrizganog goriva, Provjerava se mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Ako je dizelski motor u dobrom stanju, tlakovi trebaju biti veći od 30 bara, a 27 bara je granica kad je ugrožen rad motora i nužna je ozbiljna reparacija.
Komentari