Dizelski motor, za razliku od benzinskog s elektromagnetskim paljenjem smjese (pomoću iskre na svjećici), gorivo pali kompresijskim paljenjem
Zbog toga dizelski motor ima veći kompresijski omjer te se usisani zrak, stlačivanjem u drugom taktu, zagrijava i na više od 650°C pa se gorivo nakon ubrizgavanja samo pali. Kašnjenje u paljenju ovisi o cetanskom broju dizelskog goriva (veći CB, manje kašnjenje), ali ako se zrak u cilindrima dovoljno ne zagrije ili se pravodobno ne ubrizga dovoljna količina goriva, paljenja nema.
Stoga najprije treba izmjeriti tlakove kompresije hladnog, odnosno nezagrijanog dizelskog motora, a donja granica koja zahtjeva reparaturu motora je 27 bara. Druga je mogućnost da se zbog dotrajalog elektropokretača i/ili akumulatora pri startanju motor na zavrti na 850/min, kad upravljačka elektronika daje impuls za otvaranje brizgaljki.
Treća je neispravnost brizgaljki (propuštanje), što je posljedica nečistoća, odnosno oštećenja na brtvećim plohana ventila, odnosno gumicama. Savjetujemo vam da počnete koristiti kvalitetan aditiv za gorivo, koji bi morao ‘reanimirati’ brizgaljke, spriječiti buduće probleme, a u težem slučaju brizgaljke će trebati servisirati.
Također, avjetujemo vam servisiranje elektropokretača i alternatora, što je, obzirom na godine i kilometre, preporučljivo napraviti i preventivno. Povećat će se učinkovitost i smanjiti otpori elektropokretača te poboljšati punjenje akumulatora. Zbog toga će elektropokretač brže zavrtjeti, a motor lakše paliti.
Komentari