Problem je vjerojatno neispravnost grijača, ali uzrok može biti dotrajalost motora, začađenje EGR-a, kvar senzor temperature…
Uzrok može biti u neispravnosti i začađenju grijača, koji se kod starijih dizelaša uključuju već kad temperatura padne ispod 10°C, odnosno neispravnosti upravljačkog modula. Na loše paljenje hladnog dizelskog motora, pogotovo starijeg i s dosta kilometara, utječe pad tlakova kompresije zbog istrošenja.
Dolazi do propuštanja između prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, pa se ne postižu dovoljno visoke temperature zraka u komori za izgaranje (min. 600°C) da bi se ubrizgano gorivo moglo samo upaliti (kod benzinskog motora za to služi iskra na svjećici).
Problemi s paljenjem mogu biti posljedica i začađenog EGR ventila, neispravnog senzora temperature, regulatora količine goriva i mjerača mase zraka Najprije treba izmjeriti tlakove kompresije, jer ako je b na bilo kojem cilindru tlak manji od 27 bara, preporučljivo je “otvoriti” motor.
Tada se može procijeniti što je sve neispravno. Parcijalni popravci nisu preporučljivi.
Komentari