Takvi simptomi nisu dobri, ukazuju na istrošenje u sklopu razvodnog mehanizma, cilindara, karika, glave motora, temeljnih i letećih ležajeva… Uzrok je često u ‘štednji’ na ulju i filtru
Svaki dizelski motor, zbog veće mase i višeg kompresijskog omjera (dakle i viših tlakova kompresije) pojačano klopoće, posebice dok je hladan. Ali, ako je to pretjerano, nije dobro, jer često ukazuje na povećan stupanj habanja u gornjem dijelu motora, koji pri paljenju hladnog motora puno podmazivanje ostvaruje ‘sa zadrškom’ od pet, deset, ponekad i više od 20 sekundi u usporedbi s donjim dijelovima motora.
A problemi i habanje povećavaju se ako se vozi s manjkom ulja, interval izmjene ‘cijedi do kraja’. Mnogi su, nažalost, sretni, što im stari dizelaš ne troši ni kap ulja, zanemarujući da se ulje gubi (zbog propuštanja na brtvama, semerinzima) i troši (zbog habanja cilindara, karika, vodilica ventila), a istodobno zbog propuštanja brizgaljki odozgo se u karter cijedi gorivo.
Kao kad suprug vara ženu tako što iz čepa na dnu istače vino, a preko poklopca gore ulijeva vodu, razina ostaje ista, ali… Zbog toga, a i zbog mehaničko-toplinskog opterećenja, dolazi do povećanog habanja i trošenja vitalnih dijelova motora. Skidanjem poklopca ventila može se vizualno utvrditi stupanj trošenja bregastih vratila, mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora može se utvrditi istrošenost cilindara/karika, odnosno ventila/ležajeva ventila…
Lupanje može biti izazvano i istrošenjima, odnosno zračnostima u temeljnim i letećim ventilima, a tada je uputno razmisliti i ‘generalki’…
Komentari