Dizelaš 1.6 HDi teško pali i gubi snagu iznad 3000/min? Ovo su mogući uzroci:

Autor:

PSA (Peugeot Citroën) turbodizelaši 1.6 HDi, posebice do 2007., imali su probleme s oduškom uljnih para, što je izazivalo probleme s podmazivanjem i ubrzano habanje

Zahvaćeni su najčešće bili primjerci 1.6 HDi sa 109 KS i ako se interval ulja ‘cijedio’ do kraja i ako se ulje nije dolijevalo. Verzije s 90 KS manje su zahvaćene tim problemom.

Posljedica je ubrzano dotrajavanje motora, prvo turbopunjača, koji prvi osjeti probleme s podmazivanjem. Potom dolazi na red klipni mehanizam. Zbog toga je preporučljiv odlazak u servis za dizelske motore, gdje treba provjeriti:

TLAK PREDNABIJANJA – pri 2000/min treba biti najmanje 0,9 bara, a ako je niži od 0,6 bara, to indicira da je potreban ozbiljniji zahvat (reparatura turbopunjača)

TLAK KOMPRESIJE hladnog motora. Ako je u korektnom stanju, tlakovi kompresije trebaju biti ravnomjerni i ne niži od 30 bara. Granica potrebne reparacije je 27 bara

TLAK PODMAZIVANJA, odnosno ulja u motoru. To je najčešća indikacija da je došlo do habanja, jer zbog povećanih zazora pada uljni talk, posebice na leru. Na minimum treba biti 1,2 bara, a na 2000/min najmanje 3 bara.

TLAK GORIVA u common-rail sustavu, koji treba biti 250 bara na minimumu te najmanje 500 bara pri 2000/min. Taj je turbodizelaš opremljen visokotlačnom pompom goriva CP1 i injektorima Bosch.

Dakle, treba utvrditi stanje motora, odnosno stupanje dotrajalosti. Potom treba rješavati kapitalne probleme, jedan po jean , izazvane većom ili manjom dotrajalošću motora. Ako je sve kapitalno u redu, vjerojatno je problem s premalom količinom goriva u navedenom režimu.

Uzrok je u zagušenju u brizgaljkama goriva i/ili filtru goriva. Kako zbog toga nema dovoljnog protoka goriva, upravljački modul ECU (Engine Control Unit) to najprije pokušava popraviti povišenjem tlakova ubrizgavanja.

U slučaju premale dobave ti tlakovi brzo mogu porasti do granične vrijednosti i tada upravljačka elektronika prebacuje u safe-mode. Nakon izmjene filtra goriva i servisa brizgaljki, problemi će nestati.

Isti je motor koristio i Ford, s oznakom 1.6 TDCi te su i problemi slični…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.