Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u utorak je na panel raspravi u sklopu Svjetskog obrazovnog foruma (The Education World Forum – EWF) govorila o reformskim procesima vezanim za kurikularnu reformu te važnosti inovacija i digitalne tehnologije u obrazovanju i poručila kako hrvatske škole napokon trebaju “ući u 21. stoljeće”.
Tema ovogodišnjeg Svjetskog obrazovnog foruma je “Priprema studenata za uspjeh: razmišljanje, rad, dobrobit i učenje”, a Divjak je održala predavanje na panelu “Computing Curriculum, Coding or Computational Thinking” (Računalni kurikulum, kodiranje ili računalno razmišljanje).
“U sklopu panel rasprave govorila sam o važnosti inovacija i digitalne tehnologije u obrazovanju kao i o svim reformskim procesima vezanim za kurikularnu reformu. Naime, čak 90 posto poslova budućnosti zahtijevat će digitalne vještine i tome se moramo prilagoditi i zato je važno da naše škole napokon uđu u 21. stoljeće. Svi zajedno moramo raditi na poticanju kvalitete i stvaranju jednakih mogućnosti za naše učenike. Način poučavanja koji je usmjeren na rješavanje problema, a ne bubanje činjenica danas je postao nužnost”, istaknula je u izjavi za Hinu.
Ministrica Divjak je prvi hrvatski ministar koji se obratio na EWF-u, a u svom je izlaganju citirala poznatog američkog filozofa, pedagoga i socijalnog reformatora Johna Deweya – “Ako današnje učenike poučavamo kao što smo učili jučerašnje, mi im krademo budućnost“.
U sklopu Foruma, Divjak je nazočila i svečanom prijemu za sudionike Foruma, koji je s ciljem povezivanja i razmjene iskustava priredila Penney Mordaunt, ministrice zadužene za međunarodni razvoj u kabinetu britanske premijerke Therese May.
Tijekom tri dana, od 22. do 24. siječnja, vodeći svjetski stručnjaci, istraživači i kreatori obrazovnih politika – 90 ministara i državnih tajnika iz cijeloga svijeta te šefova međunarodnih organizacija koje rade na promociji važnosti obrazovanja u svijetu – na Formu u raspravljaju o zajedničkim pitanjima, prilikama i izazovima na području obrazovanja.
Tematske cjeline ovogodišnjeg Foruma obuhvaćaju IV. industrijsku revoluciju, poboljšanje kvalitete obrazovanja i osposobljavanja, inovacije i nove tehnologije u obrazovanju, jednaku dostupnost obrazovanja, mirovni aspekt obrazovanja, doprinos obrazovanja gospodarstvu i društvu u cjelini, utjecaj ekonomskih promjena na obrazovanje i druge.
Komentari