Splićanin s korčulanskim korijenima Bojan Islamović osmislio je sustav i aplikaciju ’Book me a table’ koji su ovog ljeta počeli koristiti hrvatski restorani diljem obale jer digitalizira procese, ali i rješava ključni problem s kojim se sve češće suočavaju
Hrvatski restorani diljem obale, a posebno na području Splita i okolice te većih dalmatinskih otoka, od ovog ljeta počeli su koristiti sustav i aplikaciju ‘’Book me a table’’ – hrvatski proizvod koji je osmislio Splićanin s korčulanskim korijenima Bojan Islamović (43), konzultant koji se dvadesetak godina bavi digitalizacijom poslovnih procesa.
Njegova aplikacija restoraterima rješava jednu od ključnih poteškoća u radu – nedolazak najavljenih gostiju na rezervirane termine koji je posljednjih godina uzelo maha i po grubim procjenama doseže čak 20 posto – a istovremeno im značajno olakšava svakodnevni rad, organizira i digitalizira interne procese i tako oslobađa vrijeme za njihov posao, odnosno vođenje restorana. Uoči sezone upravo u ovome pronalaze spas.
Premda se u svjetskim razmjerima ne radi o revolucionarnom pothvatu jer postoji više sličnih sustava, uključujući OpenTable kao svojevrsni ‘’booking.com’’ ove branše, Islamovićev pothvat specifičan je upravo zato što je prilagođen hrvatskom tržištu, potpuno personaliziran, a vlasnicima restorana omogućava da, umjesto dijeljenja podataka s kompletnom platformom, sa svojim gostima gradi direktan ‘’loyalty’’ odnos. U doba kada je Google Maps preuzeo primat kao alat za orijentaciju i turisti upravo ondje najčešće dobivaju preporuke za restorane, dok su restorani koji drže do sebe ionako već na platformi TripAdvisor, zapravo ne postoji veliki smisao uvezivati se u nove i velike baze podataka, dapače: čini se da je potrebno još imati tek kvalitetan sustav s ‘’linkom’’ koji se može postaviti na Google, društvene mreže i slično. Dakle, upravo to je niša koju je Islamović prepoznao i ispunio.
Gastro&Wine testirao je njegov ‘’Book me a table’’ i došao do zaključka da se doista radi o proizvodu koji je za korištenje krajnje jednostavan i intuitivan, a razgovarali smo i s vlasnicima i voditeljima nekoliko vodećih dalmatinskih restorana koji su nam potvrdili istu stvar. Radi se o sustavu koji se konfigurira u doslovno desetak minuta, ne zahtijeva nikakvo informatičko predznanje te, što je možda i najvažnije, znatno im olakšava poslovanje i povećava popunjenost objekata, dok su gosti koji su preko njega došlo također zadovoljni jer su osjetili potpuno personaliziran pristup.
Za restoratere gorući problem nedolaska gostiju na rezervirane termine, kolokvijalno nazvan ‘’no show’’, riješen je krajnje elegantno: svatko od njih postavlja uvjete za rezervacije i svatko odlučuje hoće li i koliko naplatiti nedolazak. Nekima to i dalje nije prioritet, ali su kroz ‘’Book me a table’’ postigli cilj da smanje broj telefonskih poziva i imaju pregledno složene rezervacije.
‘’Posebno smo ponosni na kalendar jer smo kroz jednostavno sučelje ostavili prostor za složene konfiguracije. Najbolje je to objasniti kroz primjere: radna vremena se slažu po sezonama i sekcijama pa možete odrediti da u zimskom periodu ne radi terasa, a da je tijekom ljeta otvorena samo za večeru. Ili, recimo, u udarnom terminu večere mogu se odrediti samo dva ‘sittinga’, u 19 sati i u 21 sat, dok ostatak dana gosti mogu rezervirati svakih pola sata, uglavnom protočnost je svakako veća, a uvijek postoji opcija rezervirati dio kapaciteta i za ‘walk-in’ goste koji dolaze direktno s ulice i bez rezervacije’’, objašnjava Islamović za G&W.
Link na ‘Book me a table’ treba postaviti na internetsku stranicu restorana, a vrlo je jednostavno povezati ga s profilima na TripAdvisoru, Facebooku, Instagramu…
Njegov program i aplikacija omogućavaju gostima da bez telefonskih poziva obave rezervaciju, a restoranima da ih automatski prihvaćaju za slobodne kapacitete ili da ih, eventualno, osoblje ipak prihvaća jednim jednostavnim klikom. Moguće je dakako i da iz restorana vrlo jednostavno upisuju rezervacije u program i tako se riješe beskrajnih papirića, bilješki i rokovnika te da u svakom trenutku mogu isprintati dnevni raspored iz kojeg kompletno osoblje ima uvid u to kada im gosti dolaze, koliko ih je, što eventualno žele jesti i što im nikako ne smiju poslužiti, smiju li dovesti psa i postoji li možda hranilica za bebe, je li potrebna rođendanska torta ili šampanjac…
‘’Nije svaki restoran isti ni po renomeu, ni po strukturi gostiju, pa sa svakim od njih smišljamo kako idealno posložiti pozadinsku konfiguraciju da bi gost mogao jednostavno rezervirati, a vlasnik maksimalno iskoristiti svoje kapacitete. Naša prednost je i u tome da svaki od njih ima lokalnu podršku u realnom vremenu’’, dodaje Islamović.
Link na ‘’Book me a table’’ treba postaviti na internetsku stranicu restorana, a vrlo je jednostavno povezati ga s profilima na TripAdvisoru, Google Businessu, Facebooku, Instagramu, TikToku i LinkedInu, pa od tog trenutka proces kreće na dvije strane: eksterno prema gostima koji rezerviraju svoje termine i interno unutar restorana, koji sve procese ima organizirane na jednom mjestu i stoga je njima vrlo jednostavno upravljati.
Jakša Marelić Maha vlasnik je cijenjene korčulanske konobe ‘’Maha’’ koja uglavnom radi sezonski i u čijoj ponudi dominira tradicionalna dalmatinska peka, riblja ili mesna, sa začinskim biljem. Hobotnica za peku, primjerice, priprema se u vakuumu 24 sata kako bi zadržala svoje okuse i sočnost, potom se stavlja na gril i dimljena je aromatičnom dalmatinskom hrastovinom. Hrana se u ‘’Mahi’’ sljubljuje s pomno kreiranim koktelima, a svaki nedolazak unaprijed najavljenih gostiju za njega je golemi problem.
‘’Iskreno ću reći, ova aplikacija me spasila jer smo godinama tražili rješenje kako se barem na neki način osigurati. Primijetili smo da sada, kad gosti prilikom rezervacije ostavljaju podatke o kartici i pristaju na poprilično visoku naknadu za ‘no show’, i oni imaju puno ozbiljniji pristup’’, kaže Marelić za G&W. U njegovu slučaju naknada iznosi poprilično visokih 85 eura po osobi i dakako da nije cilj naplatiti je, ali s druge strane njemu kompenzira situaciju s nedolascima koja je do ove godine proizvodila dvostruku štetu, a sada stolovi ostaju slobodni i hrana koja se priprema 24 sata unaprijed ne propada. ‘’Sada sam poprilično rasterećen i mogu se potpuno posvetiti poslu, a ni gostima nije problem garantirati dolazak s određenim iznosom jer su svjesni da plaćaju nešto kvalitetno’’, dodaje on.
U sličnom tonu govori Davor Tasovac, korčulanski vinar s iznimno cijenjenim proizvodima – baš nedavno osvojio je zlatnog Decantera za svoj Grk i srebrnog za Pošip Sur lie. U njegovoj vinariji i kušaonici otvorenoj u zaseoku Kampuš mjesta Žrnovo na Korčuli stvari teku puno glađe i jednostavnije. ‘’Program mi je pomogao u puno toga, ali posebno u predsezoni: kušaona je, naime, malo izvan ruke, a sada ondje ne mora uvijek netko dežurati jer unaprijed znamo kada možemo očekivati goste. Na neki način, spašena je moja obitelj’’, smije se Tasovac.
‘Program mi je pomogao u puno toga, ali posebno u predsezoni: kušaona je, naime, malo izvan ruke, a sada ondje ne mora uvijek netko dežurati’, kaže Davor Tasovac
Restoran ‘’Charlie’s’’ u idiličnom Stobreču pokraj Splita vodi Silvija Strujić, dok se njezin suprug Jure uglavnom bavi ribolovom i svakog dana osigurava senzacionalne i friške namirnice. Otkad je u poslovanje uvela ‘’Book me a table’’, primjećuje ona, u restoranu uspijevaju popuniti i termine koji su dosad uglavnom bili ‘’gluhi’’, dakle u poslijepodnevnim i ranim večernjim satima.
‘’Stranci i turisti reagiraju izvanredno i čim nas pronađu na Googleu ili TripAdvisoru, odmah rezerviraju – i to često baš u terminima prije večere koji su se dosad nešto slabije punili. Nastojimo privoljeti i domaće ljude da češće koriste ovu aplikaciju jer je jednostavnija i za nas i za njih, s time da u svakodnevnom radu svejedno ne robujemo vremenu ‘sittinga’ i ne ograničavamo ga: kad gosti vole produljiti svoj boravak, mi se organiziramo. Domaćinska atmosfera nam je najbitnija’’, kaže Silvija Strujić za G&W.
U poznatom splitskom restoranu ‘’Uje’’ Islamovićevu rezervaciju koriste onako kako njima odgovara: naknadu za nedolazak naplaćuju isključivo za ograničeni program ‘’tastinga’’ maslinova ulja ili vina te za udarne večernje termine. ‘’Aplikacija radi kao sat: nama je, recimo, posebno korisno i da na kraju svakog dana dobijemo izvještaj o rezervacijama za sljedeći dan, pa nam je vrlo jednostavno organizirati nabavu, kuhare, konobare i ostale popratne poslove’’, kaže nam suvlasnik ‘’Uja’’ Vedran Sučić.
S još jednim detaljem koji naglašavaju svi sugovornici: važno je podupirati hrvatsku pamet i koristiti hrvatske proizvode.
Komentari