Đerek: “Gradska imovina Splita je u neredu. Štete su milijunske”

Autor:

26.10.2022., Split - Konferencija za medije u Gradskoj upravi pod nazivom "Nered u upravljanju i izgubljeni milijunski prihodi od gradske imovine" na kojoj je savjetnica gradonacelnika za gradsku imovinu Maja Derek predstavila polugodisnje izvjesce. Na konferenciji su sudjelovali i gradonacelnik Splita Ivica Puljak sa zamjenicima, Antoniom Kuzmanicem i Bojanom Ivosevicem.
Bojan Ivosevic, Ivica Puljak, Maja Derek Photo: Milan Sabic/PIXSELL

Milan Sabic/PIXSELL

Maja Đerek u srijedu je predstavila polugodišnji izvještaj o neredu u gradskoj imovini. Stanje je gore nego se mislilo, nije se naplaćivalo korištenje gradske imovine koja nije bila niti registrirana.

Registar gradske imovine

Ivica Puljak, gradonačelnik Splita, rekao je kako je prije šest mjeseci angažirao Maju Đerek za registar gradske imovine i da im pomogne u upravljanju gradskom imovinom. Istaknuo je kako su bili svjesni da je registar nepotpun te da upravljanje nije dobro, ali da je stanje puno lošije nego što su očekivali. “Gradskom imovinom nije se upravljalo odgovorno, time su propušteni veliki prihodi Gradu Splitu”, izjavio je.

Nered i kaos upravljanja

“Nakon dosadašnjeg uvida u stanje i dosadašnjeg upravljanja, još uvijek nisam uspjela doći do kraja, jer je nered veći nego sam mislila. Nitko od nas ne bi upravljao tako imovinom jer bi vjerojatno bankrotirao. Nažalost, Grad dosad nikada nije imao registar, a ni jasne kriterije koji bi omogućili ravnopravan tretman korisnika”, pojasnila je Maja Đerek.

“Ako samo uzmemo tri oblika imovine, stanove, poslovne prostore i zemljišta, u svakoj kategoriji su pronađene stavke koje se do sada uopće nisu vodile u Gradu Splitu pa se ni korištenje te imovine nije naplaćivalo”, rekla je za Dalmatinski.

5225 zemljišno-knjižnih izvadaka

U šest mjeseci pribavila je 5225 zemljišno-knjižnih izvadaka iz kojih je sačinila preliminarnu analizu iz koje je vidljivo da se do sada nije vodio cjeloviti registar. U zatečeno stanje, rekla je, spada i IT sustav koji je napravljen za registar nekretnina, međutim, od konca 2019., kad je trebao profunkcionirati, u njemu nije napravljena nijedna promjena, niti se u njemu radilo unatoč povećoj cifri za koju je sustav nabavljen.

Bez cjenika za korištenje zemljišta

“U tom registru su bila zavedena 474 stana, 954 poslovna prostora, 1084 jedinice javnih površina i samo 24 ugovora o korištenju stana. Ne postoje drugi oblici nekretnina unatoč zakonskoj obavezi.
Najnevjerojatnije je to da Grad Split nikada nije niti jedno zemljište vodio u registru. Ne samo to. Nije uopće postojao cjenik za korištenje zemljišta. Posljedica je naravno da se nikada nije naplaćivalo korištenje zemljišta i da su nastale milijunske štete. Po zakonu možete naplatiti samo zadnjih pet godina korištenja zemljišta, sve ostalo je bačeno u vodu”, izjavila je.

Ne može ni utvrditi kolika je šteta upravo zato što nije postojao cjenik

“Imamo primjer Šumice. Tamo imamo čestice koje su upisane kao vlasništvo Grada Splita, neke čestice su u suvlasništvu, ali se korištenje nije naplaćivalo. Našli smo i zemljište na Marjanu od 1.274 metra kvadratna. Priključke posjeduju neke druge osobe koje koriste to zemljište koje nikada nije evidentirano”, rekla je.

Iznosi potraživanja za zakup prostora i stanova

Napravila je uvid u kadrovske stanove kojih ima 18. “Pojedini korisnici uopće nisu plaćali unatoč niskim najamninama. Tek nedavno su pokrenuti postupci naplate. Pojedini korisnici nisu ispunjavali uvjete za dobivanje kadrovskih stanova. Sugerirala sam da se ide u reviziju ugovora, odnosno, pokrene postupak otkaza. Dugovanja za kadrovske stanove iznose 107.998,19 kuna”, izjavila je za Dalmatinski.

Stanje s naplatom potraživanja za poslovne prostore je bilo alarmantno. Potraživanje za poslovne prostore koji su se vodili u registru je bilo 53.951.965,53 kune. Većina vjerojatno nikada neće biti naplaćena. Mnogi korisnici su otišli u stečaj i likvidaciju.

“Moja je preporuka bila da se što prije pokuša naplatiti ono što se može naplatiti, pokreću se postupci ovrhe. Trebaju se pokrenuti i otkazi, da Grad Split stupi u posjed tih poslovnih prostora i da ih da na legalni natječaj poduzetnicima koji će uredno plaćati. Tih 53 milijuna kuna nenaplaćenih potraživanja je milijun i 634 tisuće toplih obroka za djecu u školama. Ako uzmemo ovih 5 milijuna kuna, to je 170 tisuća toplih obroka. Djeca su besplatno cijelu godinu mogla dobivati tople obroke da se bivše vlasti nisu ponašale tako prema naplati dugovanja”, objasnila je.

“Došli smo do zaključka da trebamo promijeniti neke pravilnike. Odlučili smo preuzeti prostor na Bačvicama, koji nije bio plaćen na vrijeme, i dodijelit ćemo ga ženama kao centar za žrtve nasilja”, izjavio je dogradonačelnik Antonio Kuzmanić.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.