U sklopu manifestacije, održane 16. listopada, detaljno je predstavljen i projekt ‘Inovativnim umom do ICT pametnih škola 2′, odnosno ‘Pametne škole 2’
Dani otvorenih vrata europskih projekata, u organizaciji Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Brodsko-posavske županije i Industrijsko-obrtničke škole, održani su 16. listopada u ovoj slavonskobrodskoj srednjoj školi uz nazočnost župana Danijela Marušića, ravnatelja Marija Lovrića, brojnih gostiju i uzvanika te predstavnika pojedinih tvrtki. Ovo događanje bila je prilika za upoznavanje sa svim projektima financiranjem iz europskih izvora u kojima ova škola aktivno i uspješno sudjeluje, pa je tako detaljno predstavljen i projekt „Inovativnim umom do ICT pametnih škola 2’’, odnosno ‘’Pametne škole 2’’.
Projekt je sufinanciran sredstvima fondova EFRR i IPA II Europske unije u okviru programa INTERREG IPA CBC, prekogranične suradnje Hrvatska – Bosna i Hercegovina – Crna Gora 2014.-2020., a implementirali su ga Centar za razvoj i podršku (CRP) iz Tuzle kao vodeći partner s partnerima Tuzlanskim kantonom i Brodsko-posavskom županijom.
‘U svim projektima Industrijsko-obrtnička škola imala je stručnu i financijsku podršku Brodsko-posavske županije’, rekao je župan Danijel Marušić
Kroz projekt su, na 16 školskih objekata Brodsko-posavske županije, instalirane sunčane fotonaponske elektrane, a u Industrijsko-obrtničkoj školi instaliran je i središnji sustav za upravljanje energijom. Osim solarnih panela, sustav sadrži i inverterski sustav nužan za pretvorbu istosmjernog elektriciteta u izmjenični koji osigurava stabilnu opskrbu električnom energijom i poboljšava učinkovitost sustava.
Ovaj samoodrživi fotonaponski sustav snage 40 kW proizvodi električnu energiju za potrebe škole, čime su smanjena vršna opterećenja i potrošnja električne energije pogona, a time je osigurana ušteda po jedinici isporučenog proizvoda za minimalno 83%. Ujedno ova elektrana rasterećuje lokalnu trafostanicu kod dnevnih preopterećenja sustava korisnika, a proizvedena energija može biti utrošena lokalno. Onečišćenje emisijama CO2 u okolinu smanjeno je za oko 19.691 CO2 godišnje. U sklopu sustava je i „dizalica topline“ koja koristi energiju iz okoline koja se koristi za grijanje te stvara dodatne uštede u potrošnji energije i energenata te također znatno doprinosi smanjenju onečišćenja okoliša.
Brojne inovacije, moderni sustavi i značajne uštede
Industrijsko-obrtnička škola Slavonski Brod prati i koristi brojne inovacije pa je tako predstavila i simulacijski sustav MEKONG za energetski gotovo neovisne kuće koji se kontrolira putem softvera i omogućuje prijenos energije iz jednog dijela sustava pohrane u drugi, preusmjeravanje energije iz električne mreže i u nju i općenito učinkovito upravljanje potrošnjom u svim segmentima s ciljem ostvarenja značajnih ušteda.
Prilikom uvodnog dijela svečanosti, župan Danijel Marušić pohvalio je rad škole, osobito provedbu projekta „Pametne škole 2“ i kazao kako je ostvarivanje ušteda omogućilo usmjeravanje dodatnih sredstava u poboljšanje kvalitete nastave, a tako i učenika kako bi postali konkurentniji na tržištu rada. Dodao je i to kako Industrijsko-obrtnička škola ima ključnu ulogu u razvoju našeg gospodarstva, poduzetništva i obrtništva jer kroz obrazovanje mladih stvara se kvalitetan i stručan kadar koji ne samo da doprinosi lokalnoj zajednici, nego postaje i nositelj inovacija i napretka u industrijskim i obrtničkim sektorima.
U svim dosadašnjim projektima imala je u tome stručnu i financijsku podršku Brodsko-posavske županije koja će ju nastaviti pratiti i pružati potporu u daljnjem razvoju i projektima. U tom kontekstu župan Marušić najavio je kako će, s ciljem daljnje modernizacije i poboljšanja uvjeta nastave, Županija u narednom periodu osigurati dodatnih 20 računala za potrebe škole.
Ravnatelj Mario Lovrić kazao je kako Industrijsko-obrtnička škola već dugi niz godina sudjeluje i aplicira na razne projekte financirane nacionalnim i europskim sredstvima, u čemu su prepoznali potencijal za napredak, stvaranje kreativnog i inovativnog okruženja koji učenike, ali i profesore potiču na izvrsnost. Digitalizacija, pametne ploče, interaktivni sadržaji su alati koje će škola uvesti u narednom periodu kako bi se učenicima omogućili još bolji uvjeti za učenje i pripremu za buduće izazove. „Naši učenici zaslužuju najmodernije obrazovne alate, a nastavnici podršku kako bi svoje znanje prenijeli na najbolji mogući način stvarajući kvalitetan i stručan kadar konkurentan na tržištu rada i spreman na sve izazove današnjice“, kazao je Lovrić.
Komentari