Danas se spaja most Cetina na obilaznici Omiša

Autor:

06.01.2022. Omis - Fotografija iz zraka radova na mostu iznad Omisa.U tunelima u istocnom Omisu, te sjevernom Komorjaku postavljaju se sekcije mosta, u duzini 60 metara sa svake strane. Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, za ovaj dio - prva faza brze ceste Split - Omis . izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se pocelo u rujnu 2019.  Photo: Matko Begovic/PIXSELL Photo: Matko Begovic/PIXSELL

Matko Begovic/PIXSELL

Most Cetina bit će spojen u četvrtak nakon čega slijedi nastavak radova vrijednih 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a izgradnjom mosta i obilaznice prometno će se rasteretiti gradska jezgra Omiša.

Most je duljine 224,45 metra i izvodi se u sklopu projekta izgradnje obilaznice Omiša. Nadsvođuje Cetinu čeličnim lukom čiji su krajevi učvršćeni u tunelima s obje strane mosta, pa je njegova duljina veća od vidljive konstrukcije.

Tijekom spajanja činilo se da graditelji nisu bili precizni i da most neće u svome središtu biti dobro spojen, jer njegovi krajevi koji su izlazili iz dvaju tunela nisu bili na istoj visini, ali riječ je zapravo o posebnoj tehnici gradnje i spajanja konstrukcije, kod koje je to i predviđeno.

Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura (bez PDV-a), a riječ je o projektu čija će realizacija doprinijeti prometnom rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi.

Prvi dio dionice Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš dug je 2800 metara, u što je uključen i spoj na Jadransku magistralu, a izrada glavnih projekata je u tijeku.

Tijekom ove godine planira se ishođenje građevinske dozvole, a u planu nabave za 2023. planirano je pokretanje postupka javne nabave za izgradnju i nadzor. Drugi dio dionice je od Dugog Rata prema mostu Cetina.

Most je treći dio dionice, a nakon spajanja mosta slijede radovi na odvodnji u tunelima, asfaltiranje i postavljanje burobrana.

Četvrti dio također je već u izgradnji, riječ je o dionici dugoj tek nešto manje od tri kilometra, odnosno o spoju ceste na državnu cestu DC8.

Ugovorni rok završetka svih građevinskih radova je 30. lipnja ove godine, a u Hrvatskim cestama očekuju da će dionica biti u prometu najesen ove godine.

Realizacija mosta i obilaznice predstavljena je 2014. godine kao dio Multimodalne platforme splitske aglomeracije Solin – Stobreč – Dugi rat – Omiš.

Projekt Multimodalna platforma splitske aglomeracije podijeljen je u nekoliko faza, a dionica Spojna cesta Dugi Rat (DC8) – čvor Dugi Rat – čvor Omiš je jedna od faza tog projekta.

Investicija je na procijenjena na 2,44 milijarde kuna, a ukupna duljina zahvata iznosi 21,5 kilometara.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.