Damir Kedžo ambasador kampanje ‘Dan bez mobitela u prometu’

Autor:

FOTO: Dan bez mobitela u prometu

Damir Kedžo je ambasador kampanje ‘Dan bez mobitela u prometu 2018’.

  • “Ostavite mobitel kad ste na cesti, nemojte ugrožavati svoj i tuđe živote“,
  • “Jako se zalažem za ideju da se ostavimo navike korištenja mobitela u prometu zbog koje lako možemo izgubiti život. Svaki dan sam na cesti i vidim puno ljudi kako telefoniraju za volanom i često nas samo sekunda dijeli od tragedije“,
  • “Mobitel u vožnji sam prestao koristiti kad sam osvijestio koliko to čovjeku oduzima pažnju s ceste. Prije par godina vozio sam se autocestom od Karlovca do Zagreba i razgovarao na mobitel. Kad sam završio  shvatio sam da se ne sjećam niti jednog detalja puta koji sam upravo prošao. Kao da uopće nisam bio u prometu. Shvatio sam koliko smo na mobitelu odsutni od okoline, a u prometu je to jako opasno. I tada sam odlučio da nema poziva, nema razgovora, nema SMS-a dok se vozim. I može se tako živjeti i sve stignem obaviti“,

rekao je glazbenik Damir Kedžo koji se zdušno uključio u ovogodišnju kampanju kako bi sudjelovao u osvješćivanju o opasnostima korištenja mobitela u prometu. Popularni hrvatski pjevač kroz vlastiti primjer suzdržavanja od korištenja mobitela u prometu kojega prakticira godinama, nastoji utjecati i na druge ljude da se ostave mobitela dok voze automobil, dok su na biciklu ili kad kao pješaci prelaze prometnice.

Upotreba mobitela u prometu je velik sigurnosni problem u cijelom svijetu i smatra se “četvrtim ubojicom na cesti”. U Hrvatskoj čak 91 posto vozača koristi mobitel za volanom, 33 posto biciklista te 50 posto pješaka prelazi prometnice istodobno pišući poruke ili razgovarajući na mobitel.

Kampanju ‘Dan bez mobitela u prometu’ provodi Hrvatska udruga menadžera sigurnosti drugu godinu zaredom, a vrhunac kampanje je obilježavanje 21. listopada, kao Dana bez mobitela u prometu. U kampanju se ove godine aktivno uključuju i učenici prometnih škola koji će porukama kako niti jedan poziv ili SMS nije vrijedan života nastojati utjecati na promjenu ponašanja starijih sugrađana i svojih roditelja. U okviru kampanje napravljeno je i istraživanje distrakcije mobitelom na poligonu Centra za sigurnu vožnju ORYX-a i u suradnji s Fakultetom prometnih znanosti i Zavodom za prometno planiranje. Rezultati istraživanja bit će prezentirani na Konferenciji ‘Mi i naši gadgeti u prometu – problemi i izazovi’, koja će se održati u utorak (16. listopada) u Zagrebu.

Pokrovitelji kampanje su Ministarstvo unutarnjih poslova i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, a podupiru je Hrvatska gospodarska komora, HEP, Janaf, Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.