Dacia 1300, drugi model nakon 1100, licencne verzije Renaulta 8, počeo je uspjeh rumunjske marke, koja je procvjetala nakon što je 1999. kupio Renault
Dacia, najpoznatiji rumunjski proizvođač automobila osnovan je 1966. za licencnu proizvodnju Renaultovih modela. Serija na bazi modela Renault 12, od ‘komunističkof hita’ Dacia 1300 nadalje, bili su osnova njihove ponude više od 30 godina. Tek 1994. predstavljaju neuspješan samostalni model Dacia Nova, da bi ih pet godina potom kupio Renault.
Dacia 1300, rumunjski licencni Renault 12, limuzina je (tadašnje) srednje s prednjim pogonom, dugačka 4345, široka 1616 i visoka 1435 mm. Pokretala se motorom slavne serije Cleon, OHV s pet ležajeva radilice, obujma 1289 ccm i snage 54 KS. To je omogućavalo pristojne performanse (143 km/h, 17 s), uz tada povoljnu potrošnju od 7 do 8 litara.
Model 12 unio bitne promjene u Renaultovoj koncepciji s prednjim pogonom. Za razliku od slavnih Renault 4 i Renault 16, kod kojih je uzdužno postavljen motor bio iza osi prednjih kotača, ugrađen je ispred, što je osiguralo više prostora u kabini.
A umjesto egzotične koncepcije neovisnog stražnjeg ovjesa, s različitim međuosnim razmakom lijevo/desno (!), imao je stražnji kruti most. Bio je to korak unazad, ali mudar, s više prednosti nego mana. Dacia 1300 se, uz blage izmjene proizvodila do 21. srpnja 2004., kad je napravljen posljednji, Dacia 1310. Ukupno ih je proizvedeno 1.959.730, u limuzinskoj, karavanskoj i pickup verziji.
Danas je Dacia jedan od najbrže rastućih automobilskih brendova, a uspješni modeli Logan, Sandero, Duster, Jogger, Spring… bacili su u zaborav skromne početke i upitnu kvalitetu nekadašnjih (polu)proizvoda.
Komentari