CROATIA RING ‘Uz pomoć Jacquesa Villeneuvea kod Slunja gradimo stazu po standardima za utrke Formule 1’

Autor:

FOTO: Privatna arhiva

Davorin Štetner, jedan od investitora gradnje staze Croatia Ring, za B&B otkriva detalje o stazi kod Slunja koja bi trebala biti završena 2027. i na kojoj bismo u budućnosti mogli gledati najveće zvijezde Formule 1 poput Maxa Verstappena, Charlesa Leclerca ili Landa Norrisa

Hrvatska bi do 2027. godine trebala dobiti potpuno novu trkaću stazu pod imenom Croatia Ring. Staza bi trebala zadovoljavati sve kriterije i standarde Formule 1 i moći će organizirati najveće automobilističke i motoutrke na svijetu. Da je riječ o vrlo ozbiljnom projektu potvrđuje i činjenica da je početkom lipnja na sjednici Povjerenstva za procjenu i utvrđivanje strateških projekata uvršten na listu nacionalnih projekata i uskoro bi se trebalo krenuti u njegovu realizaciju. To je za B&B potvrdio i jedan od investitora Davorin Štetner koji je donedavno bio i predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza. On kaže da bi se po planu staza trebala graditi na lokalitetu Lapovac – Blagaj kraj Slunja, a projekt je još 2022. uvršten u prostorni plan Karlovačke županije. Sve je spremno za njegovu realizaciju, a osim Štetnera investitori su poslovni ljudi iz Hrvatske. Oni će i financirati izgradnju staze, odnosno na nju se neće potrošiti ni centa javnog novca. Davorin Štetner je za B&B otkrio i kako je krenula ideja za jedan ovako veliki projekt:

“Oko Uskrsa 2021. došao sam na lokaciju na poziv jednog od investitora koji tamo ima veliku benzinsku postaju. On je imao ideju izgradnje manje staze na oko pet hektara koje je posjedovao iza postaje. Međutim, vrlo brzo smo kliknuli te sam predložio da ću dovesti najveća svjetska imena iz svijeta F1 i motosporta te da idemo napraviti projekt koji će Hrvatsku staviti na svjetsku kartu motosporta i turizma ove vrste. Ostalo je, nadam se, povijest koju ćemo prepričavati kad staza bude otvorena.”

Štetner u društvu Jacquesa Villeneuvea, bivšeg svjetskog prvaka u natjecanjima na utrkama Formule 1 koji je savjetnik na projektu gradnje Croatia Ringa. Foto: Kym Ilman

Štetner kaže i kako se u ovome trenutku radi o isključivo malom domaćem timu investitora, ali i napominje kako su otvoreni da se taj krug proširi. Prva namjera investitora je samostalno odraditi prvu fazu projekta te 2027. otvoriti stazu, a u projektu sudjeluje i niz stručnih suradnika i savjetnika bez kojih investitori ne bi mogli ostvariti ovako brze korake u tri godine. Zanimljiv je i izbor lokacije, za koju Davorin Štetner otkriva kako je od početka bila jedina opcija za gradnju nove staze:

“Nikad nismo razmatrali druge lokacije. Od izlaska projekta u javnost dobivam mnogo upita ove vrste, ali zaista, od prve sekunde, imali smo samo jednu opciju. Na lokaciji imamo veliku benzinsku postaju, vlastiti prilaz s D1, vlastitu trafostanicu, priključke vode, optike i svu infrastrukturu. Samo za realizaciju nabrojanog izgubili bismo preko godine-dvije tako da smo zaista daleko odmaknuli. Međutim, napomenut ću prednosti tog prekrasnog kraja koji je dosad stajao prilično neiskorišten. Staza se nalazi na sat vremena vožnje od Zagreba, 30 minuta od izlaza Karlovac. Svjetske staze ove razine nalaze se upravo izvan područja velikih gradova. Pogledajte Red Bull Ring, Nürburgring, Spa Francorchamps, Vallelungu… Priroda je prekrasna i na našoj lokaciji imamo prostor uz rijeku Koranu. Na samo 30 minuta su i Plitvička jezera, Rastoke… Siguran sam da će na stazi uživati čitave obitelji.”

Davorin Štetner, Carsten Tilke, investitori Željko i Ante Bušić i geodet Paulić s kartom lokacije Lapovac – Blagaj u blizini Slunja na kojoj će se nalaziti buduća staza Croatia Ring koja će se moći kandidirati i za utrke F1. FOTO: Privatna arhiva

Štetner navodi i da je projekt u fazi realizacije završnog layouta staze i popratnih objekata te otkriva kako bi taj dio trebao biti gotov za tri tjedna, dok se paralelno radi na još nekoliko procesa. Štetner ističe i da je suradnja sa županicom Martinom Furdek-Hajdin, Karlovačkom županijom, gradonačelnicom Slunja Mirjanom Puškarić i gradskom administracijom te institucijama hrvatske vlade i resornih ministarstava odlična te kaže kako je i to jedan od presudnih razloga zašto cijeli projekt ide dosta brzo te dodaje:

“Mogu reći da su svi prepoznali važnost projekta od prvog momenta. Mi procjenjujemo da bismo mogli početi gradnju unutar godinu dana te da bismo je mogli otvoriti 2027. Međutim, dosad smo na vlastitoj koži osjetili kako se i nekad banalne stvari mogu zakomplicirati te usporiti projekt. S obzirom na veličinu i značaj projekta, uvijek je moguće doživjeti neki zastoj. Međutim, optimistični smo te smo ulaskom na Listu strateških investicijskih projekata Republike Hrvatske dobili status koji omogućava brže procedure za sve faze.”

Štetner hvali suradnju sa županicom Martinom Furdek-Hajdin, gradonačelnicom Slunja Mirjanom Puškarić i svim institucijama Vlade. FOTO: Privatna arhiva

U ovom projektu jako je važno istaknuti to da se u ovome trenutku radi o isključivo privatnom novcu i privatnom zemljištu koje su investitori već otkupili. Štetner ističe da investitori ne očekuju financijsku pomoć države niti su je tražili, a to vrijedi i za zemljište. Ono što je otvoreno u cijelom procesu je mogućnost da se u kasnijim fazama izgradnje, budući da se radi o velikom projektu, uključe i svjetski ulagači, a već su i obavljeni razgovori s nekima koji su izrazili interes, ali njihova imena Štetner još nije spreman otkriti.

Otkako je izašla vijest o najavi gradnje staze, govori se o tome da bi se jednog dana na njoj mogle voziti utrke F1. Davorin Štetner je veliki zaljubljenik u ovaj sport, a u domaćim krugovima je poznat i kao osnivač nekadašnjeg Kreator TV-a koji je u jednom periodu bio i vlasnik prava za prijenose Formule 1 u Hrvatskoj. Štetner i danas njeguje poznanstva i prijateljstva s velikim brojem utjecajnih ljudi iz automoto svijeta pa stoga i ne čudi da upravo on stoji iza projekta koji bi na kraju mogao dovesti Formulu 1 u Hrvatsku.

Namjera investitora je samostalno odraditi prvu fazu projekta te 2027. otvoriti stazu, a otvoreni su da se krug investitora i proširi

Štetner otkriva koliko je to realna opcija i koliko toga treba napraviti da bi F1 doista i došao u Hrvatsku:

“Za razmišljati o Formuli 1 treba imati operativnu stazu FIA razine 1 (FIA Grade 1). Mi stazu gradimo po tim najvišim standardima. Nakon što dobijemo operativnu stazu, uvijek se može aplicirati za upis u kalendar F1. Ja bih iz svog iskustva rekao da je sve moguće. U svjetski motosport uključen sam izravno već preko 13 godina i mogu otvoriti gotovo svaka vrata, ali idemo mi prvo napraviti stazu pa onda razmišljati o dovođenju velikih serija u Hrvatsku. Evo i teoretskih koraka koje treba proći. Prvo moramo imati operativnu stazu razine FIA Grade 1. Nakon toga podršku Vlade RH za apliciranje u kalendar Formule 1. Prije toga moramo dobiti podršku Liberty media o uključenju u kalendar, što znači dogovoriti financijske uvjete. Iste korake smo prošli za dovođenje WRC-a u Hrvatsku, gdje sam bio osobno involviran u procese. Zvuči jednostavno, ali nije.”

Nacrt staze Formule 1 kod Slunja iz prostornog plana Karlovačke županije; na lokaciji će biti i velika benzinska postaja, a imat će vlastiti prilaz s D1. FOTO: Privatna arhiva

Još jedna od zanimljivosti vezanih uz ovaj projekt je ta da projekt staze potpisuje tvrtka oca i sina Tilke koji su poznati kao dizajneri najpoznatijih staza. Štetner za B&B opisuje kako je došlo do te suradnje, ali i otkriva kako je bivši svjetski prvak u F1 Jacques Villeneuve postao savjetnik na projektu gradnje Croatia Ringa:

“Carsten i Hermann Tilke moji su prijatelji već godinama. Carstena sam upoznao na tulumu Carlosa Slima u Meksiku 2016. i otad smo jako bliski. U Hrvatskoj je bio već nekoliko puta. Radi se o jedinoj ozbiljnoj tvrtki za projektiranje trkaćih staza i pod njihovom palicom nastale su neke od najpoznatijih staza svijeta poput Yas Marine, Sepanga, Circuit of Americas, Bahreina, Katara, Džede, Nürburgringa, Red Bull Ringa… Imaju 140 zaposlenih ljudi i rade ogromne projekte. Iako su okupirani brojnim stazama F1, nagovorio sam ih da preuzmu ovaj projekt jer njihova ekspertiza je neprocjenjiva. Kao i Tilkeovi, i Jacques Villeneuve je moj prijatelj godinama i puno puta je boravio u Hrvatskoj na moj poziv. Surađujemo vrlo dobro i smatrao sam da može puno doprinijeti svojim konkretnim iskustvom. Malo ljudi zna da je Jacques osim što je svjetski prvak F1, prvak Indy Cara te drugi u Le Mansu, talentirani vozač koji je uspješan u svim serijama kojih se primi, ujedno i suvlasnik i projektant privatne klupske staze u Kanadi. Radi se o vrlo direktnoj osobi koja mi uvijek kaže sve što misli. Imamo prilike vidjeti kako prolaze drugi vozači F1 koje on dohvati. Osim njega, uključio sam još nekoliko aktivnih vozača i osoba iz Formule 1, ali je u ovome trenutku još prerano za njihova imena.”

‘Jacques Villeneuve je moj prijatelj godinama. Suvlasnik je i projektant privatne klupske staze u Kanadi’

Budući da je u prošlosti već bilo najava gradnji sličnih staza u Hrvatskoj, pa se tako najavljivala gradnja staze u Bistri, za kraj je Davorin Štetner otkrio zašto je ova priča drugačija i može li u ovoj fazi nešto ugroziti projekt Croatia Ringa:

“Svi smo vrlo iskusni poduzetnici i znamo da ništa nije gotovo dok zaista nije gotovo i ne dajemo mjesta nikakvoj euforiji. O drugim projektima ću svoje mišljenje zadržati za sebe, ali uz napomenu da smo došli bliže realizaciji nego itko prije. Imamo usvojeni prostorni plan, imamo infrastrukturu, imamo zemljište, na listi smo strateških projekata… Ipak, dosad smo već nagazili na poneku minu kakvih je hrvatska birokracija puna pa idemo korak po korak. Neki od naših suradnika koji imaju iskustvo u građevini od preko 40 godina rekli su da nikad nisu vidjeli ovako brzu realizaciju koraka koje smo napravili u tri godine. Puno tu pomaže mojih pet godina kao savjetnik predsjednice RH, moj dugogodišnji angažman kao predsjednika Hrvatske mreže poslovnih anđela CRANE te ostala iskustva u motorsportu i Formuli 1, ali što to sve vrijedi ako zaista ne izgradimo stazu? Sve u svemu, ako uspijemo moći ću napraviti jedan veliki vodič za Greenfield investitore. Napominjem za kraj, kada uspijemo, ovaj projekt značit će revoluciju za gospodarstvo Slunja, Karlovačke županije i Hrvatske, a u rezultatima će uživati svi dobronamjerni koji će moći iskoristiti potencijale koje ćemo im otvoriti.”

UVJETI PRENOŠENJA ČLANAKA: Svi članci objavljeni u izdanjima Nacional News Corporationa njegovo su vlasništvo. Nacional News Corporation dopušta ograničeno i povremeno prenošenje članaka iz svojih izdanja u drugim medijima. Drugi mediji smiju prenijeti informacije iz pojedinih članaka isključivo kao kratku vijest od najviše deset redaka (300 znakova) uz obavezno navođenje izvora. Nacional News Corporation tužit će prekršitelje pred sudom u Zagrebu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.