Na četiri subotnja jutarnja brzinska ispita na Croatia rallyju dosad vodeća posada Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe skliznula je na treće mjesto dok je svjetski prvak Sebastian Ogier sa suvozačem Julienom Ingrassijom preuzeo vodstvo sa 7.0 sekundi prednosti ispred drugih Britanaca Elfyna Evansa i Scotta Martina.
Dramatična promjena u poretku rezultat je odluke o strategiji guma timova Hyundai i Toyota. Toyota se odlučila za tvrde gume, dok je Hyundai odabrao tvrdo-meku kombinaciju u nadi da će biti prikladnije za uvjete na brzincima. Međutim, suhe ceste prekrasnog hrvatskog krajolika i porast temperature rezultirali su boljim prijanjanjem tvrdih guma, što je jutros dovelo do Toyotine pobjede.
Posada Ogier/Ingrassia bila je najbrža na dva brzinca, a Elfyn Evans i Scott Martin te Takamoto Katsuta i Daniel Barritt su ostvarili po jedno najbrže vrijeme na brzinskim ispitima.
“Iskreno, bio sam prilično uvjeren da je naš izbor najbolji, ali znate da se još uvijek privikavamo na ove gume, tako da ne bih mogao reći da smo bili 100 posto sigurni. Ipak, mislio sam da smo odabrali ispravno, a odabir guma za danas popodne bi trebao biti još lakši izbor”, rekao je Ogier.
Posada Neuville/Wydaeghe započela je drugi dan sa 7.7 sekundi prednosti ispred Ogiera i Ingrassije, a Belgijanci u Hyundaiju se na Zagrebački velesajam na podnevni servis vraćaju sa zaostatkom od 19.6 sekundi na trećoj poziciji nakon razočaravajućeg jutra.
“Da, jutro je bilo frustrirajuće”, rekao je Neuville i najavio da će popodne morati popraviti svoj nastup.
“Na 12. brzincu sam potpuno izgubio kontrolu nad kočenjem, tako da je ujutro bilo vrlo nezgodno, a na šljunku sam morao biti vrlo oprezan i smanjiti brzinu. Sretan sam što smo ovdje. Vidjet ćemo koliko ćemo moći pogurati danas popodne. Očito je da sve mora biti savršeno, a to jutros nismo uspjeli. Šteta, sada imamo problem i moramo pogoditi s gumama za poslijepodne”, kazao je.
Posada Evans/Martin je 12.6 sekundi ispred Neuvillea i Wydaeghea prije četiri etape subotnje popodnevne sekcije. Na pitanje WRC-a Plus All Live o učinku svog momčadskog kolege iz Toyote Ogiera, Evans je rekao:
“Imao je dobro jutro i nije ga lako pobijediti. Danas popodne moglo bi biti prilično nezgodno. Jutros je već bilo pomalo prljavije od onoga što sam zapravo očekivao. Nadao sam se da će danas biti malo čišće. Očito je da je više suho, ali to znači da ima puno šljunka, a na nekim je mjestima čak i skliskije od blata, pa nije bilo lako”.
Posada Ott Tänak/Martin Järveoja drži se na četvrtom mjestu sa zaostatkom od 37.5 sekundi za vodećima, dok je novak u elitnoj WRC kategoriji Adrien Fourmaux peti zajedno sa suvozačem Renaudom Jamoulom. Vozač M-Sporta Fourmaux je započeo drugi dan na šestom mjestu, ali je preskočio Craiga Breena i Paula Naglea kada je irskoj posadi pukla guma 100 metara od početka devetog brzinskog ispita.
“Dodirnuo sam pločnik i morao sam se zaustaviti i promijeniti gumu”, rekao je razočarani Breen.
Kašnjenje Breena i Naglea ih je spustilo na deveto mjesto iza Gusa Greensmitha i Chrisa Pattersona te Takamota Katsute i Daniela Barritta. Vodeći u WRC2 kategoriji i branitelji naslova Mads Østberg i Torstein Eriksen završili su među 10 najboljih u Citroënu C3 Rally2.
Nakon što je ostvario svoju prvu pobjedu na brzinskom ispitu u elitnoj WRC kategoriji na Rallyju Monza prošlog prosinca, Toyotin japanski vozač Takamoto Katsuta ponovio je uspjeh na desetom brzinskom ispitu gdje je bio brži od momčadskog kolege Sébastiena Ogiera za 3.4 sekunde na 20,77 kilometara dugoj dionici.
“Bio sam smiren i malo sam promijenio stil vožnje, čini se da to dobro funkcionira”, rekao je Katsuta.
Adrien Fourmaux pokazao potencijal
Adrien Fourmaux pokazao je svoj ogromni potencijal drugim najboljim vremenom iza svog idola Sébastiena Ogiera na devetom brzinskom ispitu. Vozeći po prvi put M-Sport Ford Fiestu WRC na Svjetskom prvenstvu, Francuz Fourmaux bio je na 2.0 sekunde zaostatka iza Ogiera u 20,30 kilometara dugom brzincu Mali Lipovec – Grdanjci.
“Jutros sam se stvarno iznenadio. Znam da sam vozio jako dobro i bio sam zaista sretan time što sam napravio, ali kao drugi najbrži sam bio stvarno sretan. Trebao sam nakon toga biti malo oprezniji u ostatku sekcije. Na prvom brzincu sam imao odličan ritam i moram tako nastaviti”, rekao je Formaux.
Posada Nikolaj Grjazin/Konstantin Aleksandrov preskočila je Madsa Østberga i Torsteina Eriksena i preuzela vodstvo u WRC2 kategoriji na 11. brzinskom ispitu, no već na idućem brzincu su se spustili na drugo mjesto sa 2.3 sekunde zaostatka nakon što su bili prisiljeni čekati na startnoj liniji nekoliko minuta. Teemu Suninen i Mikko Markkula su treći.
U WRC3 klasi Kajetan Kajetanowicz vodi ispred Emila Lindholma i Chrisa Ingrama nakon što se Yohan Rossel zaustavio na 11. brzinskom ispitu. Martin Koči ima solidnu prednost od 26.5 sekundi nad Jonom Armstrongom u poretku Junior WRC kategorije.
Komentari