Više od 20.000 osoba poginulo je u prometnim nesrećama u Europi 2023. godine.
To znači da je zabilježeno 47 smrtnih slučajeva u prometu na milijun stanovnika.
Švedska i Njemačka najsigurnije u prometu
No, dok neke zemlje, poput Njemačke i Švedske, imaju male stope prometnih nesreća, rizik od smrtonosnih prometnih nesreća znatno je veći u drugim zemljama, piše portal Fenix.
Njemačka i Švedska su među najsigurnijim zemljama u Europskoj uniji. U Njemačkoj su prošle godine zabilježena 34 smrtna slučaja u prometu na milijun stanovnika, dok je Švedska još sigurnija s 22 smrtna slučaja u prometu.
U EU u prometu najopasnije u Bugarskoj i Rumunjskoj
No, rizik je znatno veći na jugu i istoku Europe. U Slovačkoj i Mađarskoj broj poginulih na cestama je oko 50 na milijun stanovnika.
Najopasnije zemlje za vozače u EU su Bugarska i Rumunjska.
Prema podacima koje je objavio portal Fenix, najopasnija europska zemlja za vozače je Bugarska, s 82 smrtna slučaja u prometu na milijun stanovnika u 2023.
Slijedi Rumunjska, s 81 poginulim u prometu na milijun stanovnika.
Kritičan istok i jug Europe
Na trećem je mjestu Latvija, sa 76 poginulih u prometu na milijun stanovnika u 2023. godini.
Hrvatska je na četvrtom mjestu, sa 71 poginulim u prometu na milijun stanovnika.
Peto mjesto drži Portugal (61), a slijede Grčka (60) i Litva (56).
Potom slijede Italija, Poljska i Slovačka, svaka s 52 poginula u prometu na milijun stanovnika, piše spomenuti portal. Te tri zemlje dijele osmo, deveto i deseto mjesto crne europske ljestvice stradalih u prometu.
EU želi da 2050. nitko ne pogine u prometu
EU si je postavila ambiciozan cilj: do 2050. nitko ne bi trebao poginuti u prometu. Taj projekt zove se Vision Zero. I to već ima utjecaja: dok je 2001. godine više od 51.000 ljudi poginulo na cestama u EU, 20 godina kasnije ta je brojka bila gotovo 75 posto manja.
Međutim, pad se usporio posljednjih godina. U 2021. bilo je čak šest posto više smrtnih slučajeva u prometu.
Bruxelles priprema nove mjere za vozače
EU stoga planira daljnje mjere za smanjenje broja poginulih u prometu.
To uključuje nova ograničenja brzine (30 km/h u stambenim područjima), nultu toleranciju za vožnju pod utjecajem alkohola i nove asistente za podršku vozačima.
Kako pišu njemački mediji, 95 posto svih prometnih nesreća uzrokovano je ljudskim pogreškama, ističe Fenix.
Komentari