Ćorić: „LNG Croatia“ ucrtala Hrvatsku na energetsku kartu svijeta

Autor:

Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja

Ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić prisustvovao je na uplovljavanju FSRU broda “LNG Croatia” u Omišalj.

„Vlada Republike Hrvatske i  Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja realizacijom ovog projekta ucrtali su Hrvatsku na energetsku kartu svijeta . Ovaj alternativni dobavni pravac u narednim desetljećima osigurati će Republici Hrvatskoj opskrbu plinom . U  konačnici, izvoz plina potaknuti će dodatnu konkurenciju i utjecati na cijenu plina. Dolaskom LNG Terminala u Omišalj i njegovim uvođenjem u rad ostvareno je sve o čemu se sanjalo još od 1993. godine“ , istaknuo je ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.

Na upit ima li što poručiti stanovnicima Omišlja, ministar je rekao da će LNG terminal i nadalje poštivati najviše ekološke standarde. Vjeruje, kaže, da stanovnici Omišlja ni na koji način neće osjećati prisutnost LNG terminala na Krku, “osim u činjenici da će Omišalj uživati svojevrsnu naknadu na osnovi rada terminala”.

Direktor LNG Hrvatska Hrvoje Krhen naveo je da će terminal sutra početi s probnim radom, a 1. siječnja s komercijalnim operativnim radom.

“Ovo je bio izuzetno složen zahvat, ali je unatoč svim okolnostima uspješno realiziran. Do početka siječnja bit će obavljena testiranja pojedinih sustava na brodu, komunikacija brod-kopno i signala, uplinjavanje kreće u narednih tjedan dana, instalacije će se puniti plinom, a operativni rad kreće u početku siječnja”, rekao je.

Specifikacije broda

Brod je dugačak 280.17 m, širok 43 m te bruto tonaže 96576 t. Skladišni prostor sastoji se od četiri skladišna spremnika za UPP ukupnog skladišnog kapaciteta 140,206 m3. Također, na brodu se nalaze tri jedinice za uplinjavanje (regasifikaciju) UPP-a s maksimalnom stopom uplinjavanja od 451.840 m3/sat, no FSRU brod radit će maksimalnim kapacitetom do 300,000 m3/sat, odnosno 2,6 milijardi m3/godišnje, a u skladu s mogućnostima plinskog transportnog sustava Republike Hrvatske. Maksimalna stopa pretovara UPP-a iz tankera za prijevoz UPP-a u FSRU brod iznosi 8,000 u m3/sat, dok je pristan terminala izveden na način da na terminal mogu pristajati i najveći tankeri za prijevoz UPP-a na svijetu, tj. Qmax brodovi, dužine preko 340 m i skladišnog kapaciteta od 260,000m3.

Testiranje sustava

Ono što slijedi jesu testiranja određenih sustava na FSRU brodu, svih sustava na kopnenom dijelu Terminala te puštanje u rad cjelokupnoga Terminala. Nakon obavljenih svih navedenih radnji Terminal za UPP bit će spreman za početak komercijalnoga rada koji se očekuje 1. siječnja 2021. godine prema odobrenom Godišnjem planu rasporedu usluga Terminala.Podsjećamo, u prve tri godine popunjenost kapaciteta Terminala iznosi 100 %, a do 2027. godine 84 %.

„Vlada Republike Hrvatske i  Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja realizacijom ovog projekta ucrtali su Hrvatsku na energetsku kartu svijeta . Ovaj alternativni dobavni pravac u narednim desetljećima osigurati će Republici Hrvatskoj opskrbu plinom . U  konačnici, izvoz plina potaknuti će dodatnu konkurenciju i utjecati na cijenu plina. Dolaskom LNG Terminala u Omišalj i njegovim uvođenjem u rad ostvareno je sve o čemu se sanjalo još od 1993. godine“ , istaknuo je ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.

Povrat investicije očekuje se već kod zakupa 0,52 milijardi prostornih metara prirodnog plina na godinu, a godišnji operativni troškovi terminala procjenjuju se na 13 milijuna eura.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.