Zbog čega je masa ispuhanog CO2 veća od mase potrošenog goriva?

Autor:

Pixabay

Logično je što su produkti izgaranja teži od osnovne sirovine, jer se u procesu izgaranja gorivo spaja s velikim količinama kisika, koji je znatno teži od vodika

PITANJE ČITATELJA

S obzirom na sve glasnija upozorenja i hajke oko ugljičnog dioksida (najavljuje se novi porez vezan na emisije CO2). Šaljem vam zanimljiv izračun i moje viđenje na cijelu stvar:

Koristio sam podatke iz cjenika novih automobila in kao primjer navodim dizelski SUV s potrošnjom goriva 6 l/100 km i emisijom CO2 koja iznosi 139 g/km. U svakom slučaju, meni tu nešto ne štima.

Naime, uzevši u obzir gustoću diesel goriva od 850 kg/m3, ispada prosječna potrošnja od 51 gram diesel goriva po kilometru. Kako je onda moguće da je emisija CO2 po kilometru čak 139 g/km.

ODGOVOR DOKTORA

Podaci su korektni, jer se diesel gorivo, koje je smjesa tekućih ugljikovodika (dominiraju cetan C16H34 i naftalin C11H10) izgaranjem pretvara pretežito u ugljični dioksid (CO2). Nastaju i minimalne količine dušikovih oksida (NOx), ugljičnog monoksida (CO) i plinovitih ugljikovodika (HC).

Logično je što su produkti izgaranja teži od osnovne sirovine, jer se u procesu izgaranja gorivo spaja s velikim količinama kisika, koji je znatno teži od vodika. Zbog toga je i logično da su produkti izgaranja teži od osnovne sirovine.

Vas buni što je osnovna sirovina specifično teža od plinova izgaranja, ali nastaje tisuće puta veći obujam ispušnih plinova od obujma goriva, pa je i njihova ukupna masa gotovo triput veća.

Pogledajte zanimljiv video o načinima smanjivanja emisije CO2:

dr. Željko Marušić

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.