Citroën Traction Avant (fr. ‘prednji pogon’), jedan od najznačajnijih automobila u povijesti…
… francuskoj je marki zacementirao ugled avangardnosti i otvorio put razvoju modela Citroën DS. Razvoj avangardnog Citroën Traction Avant koštao je toliko da je, s kockarskim dugovima vlasnika, doveo tvrtku iz Pariza do bankrota i preuzimanja od strane gumarskog giganta Michelin.
André Citroën slomljena srca dobiva rak i odlazi u grob. No stvoreno remek-djelo, model Traction Avant, nastavio je živjeti i do 1957. prodan je čak u 759.123 primjerka.
Dvije najslavnije ‘inovacije’, prednji pogon i samonoseća karoserija, zapravo su već ranije ponuđene od drugih, no Citroën ih je prvi kombinirao u automobilu koji je i na kraju proizvodnje voznim svojstvima bio barem ravnopravan konkurenciji.
Najpoznatiji je 4-cilindarski 11CV s 1911 ccm, a u ponudi je bio i trolitreni šestak 15CV. Bazni 7CV s manjim motorom rađen je samo do rata, a planirani V8 22CV nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Svi su modeli imali hidraulične kočnice, Duesenbergov izum.
Prvi put u velikoserijskom automobilu Michelin je na modelu Traction Avant ponudio i svoj izum, radijalne gume, a i hidropneumatski ovjes, prije nego u slavnom DS-u (Žabi), probno je ugrađen na stražnje kotače modela 15H.
Komentari