Cijene i dalje rastu, ali blago je živnula i potrošnja, piše u subotu Večernji listi navodeći da inflacija napokon usporava, ali su cijene robe široke potrošnje od početka 2023. više za 16 posto.
Napokon su vidljive naznake usporavanja inflacije. Unatoč dvoznamenkastom rastu cijena, potrošnja blago raste, što daje razloga za optimizam – i kad je riječ o otpornosti hrvatske maloprodaje i, što je još važnije, kupovne moći građana, tvrdi se u analizi koju je za magazin Ja Trgovac izradila agencija NielsenIQ, navodi dnevnik.
Ivan Junaković, voditelj razvoja poslovanja za srednju i istočnu Europu, kaže kako smo u devet mjeseci ove godine robu široke potrošnje plaćali 16 posto više nego u istom razdoblju lanjske godine (rast cijena bio je znatno viši krajem prošle i početkom ove godine).
Ukupni financijski rezultat hrvatske maloprodaje je plus 17,5 posto, dok je konzumacija, odnosno količinska prodaja, veća 1,5 posto nego u istom razdoblju lani.
Najviše je poskupjelo zamrznuto povrće, 40 posto, slijede jaja s 38 posto. Šećer je skuplji 33 posto, sladoledi 30, čips 29, sredstva za strojno pranje posuđa 28, omekšivači 27, keksi 26 posto…, podaci su procjene maloprodajnog tržišta (s diskonterima i drogerijama, ali bez ljekarni i specijaliziranih trgovina, i bez ugostiteljstva) za oko 150 kategorija u razdoblju za prehranu i neprehranu.
Nisu uključene neke značajne (visokoobrtajne) kategorije poput cigareta te svježeg voća i povrća, piše novinarka Večernjeg lista Jilanda Rak Šajn.
Komentari