Christina Sulebakk, generalna direktorica HBO Maxa za Europu, Bliski istok i Afriku, najavljuje promjene na toj streaming platformi koja je stigla u Hrvatsku, a najveća je novost odluka da se filmovi Warner Brosa. nakon 45 dana od početka prikazivanja u kinu prikazuju na HBO Maxu
U utorak, 8. ožujka, na hrvatskoj medijskoj sceni i u još 14 europskih država došlo je do značajne promjene. Postojeću streaming platformu HBO GO zamijenio je HBO Max, streaming platforma koja pretendira postati jedna od najvećih na svijetu. Temelja za tako nešto doista ima jer je HBO Max u vlasništvu kompanije WarnerMedia, a njezin je vlasnik telekomunikacijski div AT&T. Tako strukturiran HBO Max će nuditi na svojoj platformi filmove kompanije Warner Bros. i to 45 dana nakon početka njihova prikazivanja u kinima, zatim filmove kompanije DC Universe pod koje spadaju filmovi o superherojima kao što su ‘’Batman’’ i ‘’Superman’’, uvijek zanimljive televizijske serije nastale u produkciji HBO-a te sadržaj kupljen od drugih kompanija. Uz brojne animirane filmove Cartoon Networka, sadržaja Max Originals i klasike iz kataloga kompanije Warner Bros. te novi izgled aplikacije HBO Max, jasno je zašto su očekivanja velika.
O svemu tome razgovarali smo, ekskluzivno za Nacional, s Christinom Sulebakk, generalnom direktoricom HBO Maxa za Europu, Bliski istok i Afriku. Christina Sulebakk je Dankinja koja je prije 10 godina postala dio tima HBO-a, ponajviše zadužena za europsko širenje platforme HBO GO. Nakon što je u ljeto 2018. AT&T kupio kompaniju Time Warner i preimenovao je u WarnerMedia, došlo je do značajnih promjena pa je tako Christina Sulebakk u ljeto 2020. postala predsjednica europskog HBO-a zadužena i za kablovske kanale HBO-a i HBO GO, da bi šest mjeseci kasnije postala predsjednica HBO Maxa za Europu, Bliski istok i Afriku.
„Ništa se neće promijeniti u poslovanju koje se odnosi na linearne kanale HBO-a, promjena se sastoji u tome što HBO GO postao HBO Max i to u utorak, 8. ožujka. HBO Max stigao je u sve srednjoeuropske zemlje, kao i Nizozemsku i Portugal, odnosno u 15 zemalja. Tehnološka platforma se nalazi u Budimpešti koja je do sada služila za platformu HBO GO. Svi aktualni pretplatnici platforme HBO GO koristit će sada HBO Max koji nudi bogatiji katalog filmova i serija. Na novoj aplikaciji za HBO Max vidi se velika promjena, radi se o novoj platformi, onakva kakva su nudi u Americi i drugim europskim zemljama“, rekla nam je na početku razgovora Christina Sulebakk ističući ponajviše odluku da se filmovi kompanije Warner Bros. nakon 45 dana od početka prikazivanja nađu na platformi HBO Max. Prvi takav primjer bit će film „The Batman“ koji se proteklog vikenda počeo prikazivati u kinima, a za 45 dana bit će u ponudi HBO Maxa.
NACIONAL: Koja je ključna razlika između sadržaja HBO GO i sadržaja HBO Maxa?
S platformom HBO GO stvorili smo bogat katalog filmova i serija. Sada nudimo još više sadržaja, bilo da govorimo o sadržaju koji ćemo kupovati, bilo da govorimo o filmovima koji će se prikazivati 45 dana nakon početka prikazivanja u kinima. Znači, filmovi će dolaziti na platformu mnogo ranije nego u slučaju platforme HBO GO, kada smo imali drugačiju strategiju. Znamo koliko su filmovi na vašem tržištu važni, znamo da ljudi žele nove filmove, tek prikazane u kinima. Znamo da ne žele čekati ili plaćati skupi najam. Drugi dio odnosi se na katalog kompanije Warner Bros. pa će se na HBO Maxu naći sve sezone serije „Prijatelji“ kao i svi filmovi iz franšize „Harry Potter“. Taj katalog je iznimno bogat, tisuće sati filmova i serija se dodaje u program. Gledatelji će odmah primijetiti više sadržaja nego prije. Pritom ne želimo samo nuditi obilje sadržaja, želimo ponuditi kvalitetan sadržaj. Nećemo kupovati sadržaj samo da bismo popunili rupe, to mora biti važan i kvalitetan sadržaj.
‘Puno je streaming servisa, ima i lokalnih platformi, a ja mislim da ima prostora za više streaming servisa na tržištu. Ono time ne stagnira već raste, vidimo da korištenje SVOD-a raste’
NACIONAL: Spomenuli ste razmak od 45 dana od kino premijera do početka prikazivanja na platformi HBO Max. Je li moguće da se uskoro istog dana počnu prikazivati i filmovi u kinima i na platformi HBO Max?
Naša strategija u Europi, kao i u Latinskoj Americi i u Aziji, takva je da će se filmovi početi prikazivati 45 dana nakon kino premijere. Vjerujemo da veliki filmski naslovi zaslužuju svoje razdoblje za prikazivanje u kinima. Nema ništa ljepše od gledanja filma „Dina“ u kino dvorani. Tko bi želio oteti to zadovoljstvo? No mi produciramo neke filmove koji imaju oznaku „Made for Max Movies“. Snimamo sve više i više filmova koji neće imati razdoblje za prikazivanje u kinima, već će se direktno prikazivati na platformi HBO Max. Vjerojatno se sjećate da smo u Americi, u vrijeme pandemije, zbog zatvaranja kina, na našoj platformi direktno prikazali film „Wonder Woman 1984“ kao i „Ligu pravde“ redatelja Zacka Snydera. No to je bila reakcija na pandemiju i zatvaranje kina, a ne naša nova strategija. Mi u kompaniji WarnerMedia, pod koju spada Warner Bros., vjerujemo u svijetlu budućnost kina. Smatramo da se ljudi doista vole okupljati u kinima i gledati filmove, ali i da ne žele čekati devet mjeseci da bi filmove kao što je „Dina“ gledali na ekranima kod kuće.
NACIONAL: Prošle se godine u filmskom svijetu jako puno raspravljalo o odluci kompanije WarnerMedia da pojedine filmove istovremeno prikazuje i u kinima i na platformi HBO Max. Mislite li da se takvom politikom približavamo kraju postojanja kino dvorana?
Apsolutno ne smatram da bi to bila smrt za kina. Kina su već godinama nevjerojatna stvar, povezuju publiku na način na koji mi kao streaming platforma to ne možemo. Gledajući filmove zajedno u prostoru koju nudi najbolju kvalitetu slike i zvuka, mi se s malim ekranima nikada nećemo moći natjecati s kinima. Kina će ostati i biti još uspješnija nakon što u potpunosti izađemo iz korona-krize jer će ljudi htjeti zajedno gledati filmove. Veliki sam ljubitelj kina i radije bih premijerno pogledala film „Dina“ u kinu, a ne na streaming platformi. Na streaming platformi taj ću film pogledati u reprizi. Postoji prostor za oboje. Mislim da je skraćivanje razdoblja između prikazivanja u kinu i na streaming platformi na 45 dana vrlo važno i da će time gledanost filmova biti povećana.
NACIONAL: Kada je kompanija AT&T kupila kompaniju WarnerMedia, rekli su kako ne žele da HBO, kao do sada, nastavi kao mala, butik platforma, već žele veliki HBO. Znači li to da time počinjete borbu s Netflixom?
U pravu ste, kada je AT&T došao, rekli su kako žele da HBO postane svjetski igrač. To je bilo prvi put da su John Stankey, predsjednik AT&T i Jason Kilar, predsjednik Warner Media, rekli kako žele globalni nastup s platformom HBO Max. Time su rekli kako žele prisustvo na 190 tržišta do 2026. godine. Trenutno smo u šest europskih država, od utorka smo na još 15, a planiramo se krajem godine pojaviti u još šest država, a to su Turska, Grčka, Island i baltičke zemlje. Dodajte tome Ameriku i još 39 država u kojima smo prisutni i jasno je da smo još uvijek daleko od brojke 190. Naša strategija je dobro promišljena s ciljem da postanemo svjetski igrač, prisutni diljem svijeta. Kada govorimo o konkurenciji i želji da postanemo svjetski brend kao što je Netflix, naš je cilj razviti svjetsku platformu, ali razmišljati i nastupati kao lokalni brend. To je oduvijek bila naša snaga, tome smo uvijek bili posvećeni. Zato i imamo urede u svakoj zemlji u kojoj smo prisutni, pa tako i u prekrasnom Zagrebu. Naši ljudi su prisutni u svim zemljama jer nam je bitno imati ljude koji razumiju lokalne navike, jezik, kulturu, koji znaju kako predstaviti proizvod lokalnim potrebama i lokalnom tržištu. Nastavit ćemo s time jer želimo čuti njihovo mišljenje. Osim u Americi, mi smo premium brend u srednjoeuropskim zemljama, to su zemlje u kojima smo prvo pokrenuli HBO. Vjerujemo da će HBO Max biti među tri najpoznatija streaming servisa i učinit ćemo sve da izvršimo naša obećanja.
NACIONAL: Na koji način HBO Max želi privući nove korisnike?
Cilj je predstaviti dobro promišljenu, zanimljivi i uzbudljivu platformu što široj publici. Pored postojeće publike koja nam je odana, želimo se povezati sa širom publikom. Želimo postati što važniji publici na vašem tržištu. Zato ćemo, primjerice, sa sadržajem Max Originals više ciljati na žensku publiku kao i na mlađu publiku. To su serije poput „I tek tako…“ , „Stjuardesa“, „Tračerica“ i „Seksualni život studentica“. U istu kategoriju spada i serija „Vučji odgoj“, a želimo razviti još serija u tom segmentu. HBO je s vremenom postao prepoznatljiv po karakterističnim pričama koje su ponekad kompleksne, ali i važne po svom sadržaju. Publika u rasponu od 30 do 45 godina postala je ključna za HBO. Uz to, s filmovima i serijama kompanija DC Universe i Warner Bros. dobivamo na znatno širem rasponu sadržaja kojima možemo privući publiku. Naš cilj je da što više ljudi gleda HBO Max, da lokalno postanemo relevantni s pričama koje će odjeknuti na vašem tržištu. Znam da ćete me pitati planiramo li producirati lokalne sadržaje. Da, planiramo. Mi ekraniziramo priče koje su važne. Želimo se posvetiti lokalnom tržištu. Želimo razgovarati sa što više autora da bismo vidjeli ima li dobrih priča, pri čemu smo zainteresirani i za dokumentarne filmove kao i za druge formate. Istražujemo različite prilike.
NACIONAL: Kakva je do sada bila gledanost lokalnog sadržaja na platformi HBO u usporedbi sa svjetskim hitovima?
Na žalost, ne mogu podijeliti točne brojke s vama, ali gledanost je vrlo dobra. Kao što sam već rekla, lokalne priče su nam važne. Kada govorimo o velikim hitovima, najgledanija serija je, nimalo iznenađujuće, „Igra prijestolja“ sa svojom velikom pričom. Tržišta se tu ne razlikuju, svi žele gledati velike priče. Zato su katalozi kompanija HBO-a, DC Universe i Warner Bros. važni, ali i sadržaji koje kupujemo od drugih kompanija kao što su Hulu, AMC, Sky ili Fremantle. Od ostalih sadržaja za HBO je bio važan „Harry Potter Special“, a ove godine su to serije „Mirotvorac“, „Pozlaćeno doba“, nova sezona „Euforije“, dok u ostatku godine najavljujemo „Zmajevu kuću“, za koju očekujemo da će postati velik hit i to ne samo u Hrvatskoj koja je imala sreću da bude lokacija na kojoj se snimala serija „Igra prijestolja“.
NACIONAL: Koja će biti prva lokalna serija koju će HBO Max prikazati u Hrvatskoj?
Naš tim zadužen za akvizicije radi na tržištu i traži filmove i serije koji odgovaraju lokalnom tržištu. Traže se velike priče, razmatraju se opcije produciranja tih priča ili stvaranja partnerstva ili kupnje. U Hrvatskoj će se na Hrvatskoj televiziji uskoro početi prikazivati serija „Šutnja“ redatelja Dalibora Matanića, a mi smo osigurali SVOD prava te će se serija nakon prikazivanja na HRT-u naći u našoj ponudi. Na tom primjeru možete vidjeti da, ako su dobre priče već ekranizirane, mi ih želimo ponuditi na našoj platformi. Ista je situacija s filmovima. Drago mi je da u regiji imamo ljude koji razumiju naše potrebe, želimo vidjeti te ljude ispred i iza kamere i dati im na značaju.
‘Sve brže filmovi iz kina dođu na televiziju, ali nije to smrt za kina. Kina su već godinama nevjerojatna stvar, mali ekrani nikada se neće moći natjecati s kinima’
NACIONAL: Streaming platforma Disney+ najavila je dolazak u Hrvatsku ovog ljeta. Smatrate li da je ovo tržište dovoljno veliko za Netflix, HBO Max i Disney+ ili će netko izgubiti tu bitku?
Puno se pitanja postavlja oko toga stagnira li tržište ili se zagušuje. Smatram da tržište ne stagnira već raste, vidimo da korištenje SVOD-a raste iz godine u godinu. Na tržištu je ogroman broj zahtjeva gdje se traži vrhunski sadržaj. Postoji puno streaming servisa, ima i lokalnih platformi, a ja mislim da ima prostora za više streaming servisa na tržištu. Naravno, neće svi imati istu količinu publike, ne možete s jednim iznosom platiti sve ponuđene streaming platforme niti to itko želi. Neke platforme sliče ponudom jedne na druge, neke su vrlo različite. Razlikuju se u segmentima ponude, neke su posvećene djeci, neke nude zabavu za široku publiku. Mi smo već vidjeli kako pojedina tržišta u Europi reagiraju na ponudu nekoliko streaming platformi. Razumijemo tu situaciju. Smatramo da je naša ponuda iznimno jaka, ona će biti bogatija, ići će u širinu. S tehničke strane to će biti bolja platforma s brojnim novitetima, kako za mlađu tako i za stariju publiku, zato što želimo biti među najvećim streaming servisima. Prilično smo uvjereni da smo u dobroj poziciji zbog svoje baštine i zbog svega što HBO predstavlja. A to su dobre, snažne priče koje ćemo isporučivati i u nadolazećim godinama.
NACIONAL: Nedavno je objavljeno kako će doći do spajanja kompanija WarnerMedia i Discovery. Smatrate li da će se time stvoriti medijski gigant na području kablovskih kanala i streaming platformi koji će dobiti i sportski sadržaj jer je Discovery, primjerice, vlasnik kablovskog kanala Eurosport?
Ne znam puno o tom spajanju osim onog što je objavljeno u medijima. Na svom prethodnom poslu bavila sam se i sportom, volim sport i smatram da ćemo time dobiti nevjerojatan sadržaj. Uvijek kažem da sport privlači publiku kao i „Igra prijestolja“. Znam što sport znači i kako privlači publiku. U Latinskoj Americi imamo prava na prijenose utakmica Lige prvaka na platformi HBO Max za tržište Brazila i Meksika. Tu vidimo koliko se ljudi vežu uz sport, nešto poput vezivanja za „Igru prijestolja“. Voljela bih vidjeti sport u našoj ponudi, mislim da bi to bio zanimljiv projekt. Ponavlja, ne znam mnogo o tom spajanju i ne mogu ga komentirati.
NACIONAL: Početkom lipnja dolazite u Dubrovnik, bit ćete govornica na konferenciji NEM-a (New European Market). Hoće li to biti vaš prvi posjet Dubrovniku i lokacijama na kojima je snimana serija „Igra prijestolja“?
Volim putovati, godinu i pol dana živjela sam u Budimpešti s obitelji u vrijeme kada smo pokretali HBO GO. Zato puno znam o platformi HBO GO na vašem tržištu kao što sam i puno putovala po Hrvatskoj i uživala u vašoj zemlji. Hrvatska je predivna zemlja, nekoliko puta sam je posjetila. Poslovno sam bila u Zagrebu kada sam posjećivala naše urede, to je vrlo živahan grad. Naravno posjećivala sam i obalu, Split, Brač i ostale otoke, Hrvatska je toliko lijepa da je se mora posjetiti. Nikada nisam bila u Dubrovniku i jedva čekam da ga posjetim. Jedna sam od najvećih obožavateljica serije „Igra prijestolja“ pa će moj dolazak u Dubrovnik biti magičan.
Komentari