Chevrolet, najprodavaniji brend General Motorsa, 3. studenoga 1911. utemeljili su Louis Chevrolet i William C. Durant, a od 2. svibnja 1917. u vlasništvu General Motorsa
Louis Chevrolet (1878. – 1941.), rođen u La Chaux de Fonds (Švicarska), postao je poznat kao vozač sportskih automobila. William C. Durant (1961. – 1947.) je osnivač koncerna General Motors, koji ga je, zbog neslaganja s dioničarima 1910. bio prisiljen napustiti.
Tada prepoznaje Chevroletov talent za konstruiranje automobila, koji je dokazao na utrkama. Osnivaju tvrtku i već krajem 1911. proizvode prototip koji bi konkurirao legendarnom Ford Model T.
No, ubrzo shvaćaju da im je budućnost u naprednijim i bržim automobilima te sljedeće godine proizvode prvi Chevrolet – Classic Six, limuzinu opremljenu 6-cilindarskim motorom 4.9 motorom snage 39 KS, koji mu je omogućavao , tada revolucionarnu brzinu od 104 km/h. Chevrolet je 1913. po prvi put upotrebio logo, koji je izveden iz švicarskog križa.
Durant 1915. odlazi u Toronto, kako bi utemeljio proizvodnju u Kanadi, gdje sklapa posao s jednim od najvećih kanadskih industrijalaca McLaughlinom, koji je dotad proizvodio Buick. Utemeljuje Chevroletovu podružnicu u Kanadi, posao se uspješno širi i Durant ostvarenim profitom 1916. kupuje kontrolni paket dionica tvrtke General Motors.
U novim uvjetima sklapa ugovor s dioničarima. Postaje predsjednik General Motorsa, a marka Chevrolet postaje njegov dio. Durant je 1915. isplatio Chevroleta i istisnuo iz tvrtke, koji će 1941. umrijeti u siromaštvu. Potom, 2. svibnja 1918. Chevrolet se priključuje General Motorsu.
Prvi Chevroletov model pod okriljem GM-a bio je model D, s motorom 4,7 V8 snage 35 KS, i 3-stupanjskim mjenjačem. Već je 1920-ih Chevrolet dostigao Ford i otad se rame uz rame borio za titulu najprodavanije američke marke.
Pogotovo je značajan utjecaj Chevroleta u prvim desetljećima nakon II. svjetskog rata. Chevrolet postaje najpoznatiji proizvođač V8 motora, a najuspješnijeg je napravio 1955., obujma 4.4, snage od 185 do 205 KS.
Najpoznatiji model, kultni dvosjed Chevrolet Corvette, predstavljen je početkom 1953. Chevrolet Bel Air iz 1955. – 1957. možda je i najprepoznatljivija američka automobilska ikona tog razdoblja. Kroz velike uspjehe sportskih modela Corvette i Camaro tvrtka je stekla i međunarodni respekt.
Od ostalih modela, tijekom pedesetih uspješni su bili Bel Air, Biscayne, Brookwood, Delray i El Camino. Šezdesete su obilježili Blazer, Camaro, El Camino, Corvair, Chevelle, Chevy II, sedamdesete Impala, Monte Carlo, Monza, Vega, osamdesete Astro, Beretta, Celebrity, Citation, Impala, Metro, Spectrum, Sprint, Tracker.
Devedesete su obilježile Cavalier, Impala, Lumina, Venture, dvijetisućite Cobalt, HHR, Malibu, Monte Carlo, Uplander, Equinox, Trailblazer, Tahoe, Suburban… Chevrolet će do današnjeg dana ostati zaseban, dominantan brand unutar donedavno najvećeg svjetskog automobilskog koncerna.
Chevrolet je na europskom tržištu poslovao kao re-brendirani korejski Daewoo, što je pomalo zbunjivalo kupce, ali bila je ‘dobra priča’, premda je neslavno završila. Danas je Chevrolet, kao ponosni 108-godišnjak, jedan od najjačih i najprepoznatljivijih svjetskih automobilskih brendova.
Komentari