71. rođendan američke legende na kotačima, kojom je počela era moćnih cestovnih jurilica…
GM je brzo reagirao na rastuću popularnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu, potenciranu individualnim uvozom od strane američkih vojnika, povratnika sa službe u Europi. Važnu ulogu odigrao je Chevrolet Corvette. Već 1951. General Motors je počeo razvoj otvorenog sportskog dvosjeda, čiju će atraktivnu karoseriju dizajnirati Harley Earl. Proizvodit će se od novog, čudesnog materijala na bazi plastike, označavajući novu eru u svijetu automobila.
Prvi, za proizvodnju spreman prototip Chevrolet Corvette dovršen je 22. prosinca 1952. i predstavljen javnosti na marketinškoj manifestaciji Motorama, 17. siječnja 1953., u njujorškom hotelu Waldorf-Astoria. Proizvodnja novog modela u pogonu u Flintu u američkoj saveznoj državi Michigan počela je 30. lipnja 1953., a prvi su modeli sklapani ručno. Do kraja prve godine proizvedeno je samo tristo primjeraka, a svi su bili bijele boje.
S dinamičke je strane prva Corvette bila poprilično razočaranje, do dolaska V8 motora dvije godine kasnije performanse neće biti na razini izgleda. Samo je otprilike pola produkcije uistinu našlo kupce, ostali su besplatno podijeljeni direktorima i VIP osobama u svrhu promocije novog modela. Chevrolet Corvette, privlačan i uzbudljiv roadster, bio je prvi velikoserijski automobil s karoserijom od fiberglasa (polimernog kompozita ojačanog staklenim vlaknima).
Predstavljanje luksuznog sportskog dvosjeda bez krova, Chevrolet Corvette, 17. siječnja 1953. na GM izložbi Motorama u New Yorku, značajno je u povijesti autoindustrije iz dva razloga: bila je to prva reakcija Velike trojke na sve izraženiju prisutnost europskih sportskih automobila na američkom tržištu. No slabe performanse i nimalo brilijantna upravljivost nisu se mogli sakriti i prodaja je bila katastrofalna, niti ugradnja V8 motora za sezonu 1955. nije pomogla, pa je čelništvo koncerna General Motors odlučilo ugasiti model.
No tada je opasni konkurent iz Detroita predstavio svoj otvoreni dvosjed, Ford Thunderbird, i Chevrolet je morao odgovoriti na bačenu rukavicu. Na brzinu je predstavljena modernizirana inačica za 1956., i prodaja se upeterostručila! Bolje ležanje, snažniji motori, sportski uspjesi… legenda se počela stvarati. S druge strane, Ford se nakon 1957. povukao s tržišta otvorenih dvosjeda, prepustivši ga u potpunosti ljutom konkurentu. Tako će ostati 35 godina, do pojave brutalnog dvosjeda Dodge Viper. No Chevrolet Corvette se potom vratio, moćniji nego ikad…
Komentari