Kapica ventila gume važan je dio automobila, koji nema funkciju, kako mnogi misle, spriječiti ispuštanje zraka u gumi, to je funkcija opružnog ventila, nego spriječiti ulazak vlage i nečistoća…
Vlaga i nečistoće oštećuju konusne plohe ventila, koje brtve pritiskom zavojne opruge i silom generiranom tlakom zraka, zbog čega se smanjuje tlak zraka u gumi. Zbog toga treba imati kapice na svim ventilima te redovito provjeravati tlak zraka u gumama, tim više što se zrak gubi i u potpuno ispravnim kotačima, kroz mikro-pore u gumi, brtvene vijence guma s naplatkom i ventile.
Ako je sve ispravno, gubi se oko 0,1 bar na mjesec odnosno 1000 km. U praksi i više. Padom tlaka zraka povećava se trošenje gume i potrošnja goriva te pogoršava prianjanje (povećava zanošenje, produžuje zaustavni put). Dakle, nužna je redovita kontrola tlaka zraka u automobilskim gumama.
Pri izmjeni guma preporučljivo je izmijeniti i ventile zraka, čija je cijena 40 kuna po komadu. Time se osigurava postojanost tlaka zraka u gumi, što je iznimno važno za vozna svojstva (sigurnost vožnje), trajnost gume te smanjenje otpora vožnje i potrošnje goriva.
Komentari