Carlo Chiti, slavno ime tvrtke Alfa Romeo, sudjelovao je u najuspješnim, ali i najneuspješnijim talijanskim projekatima sportskog automobilizma
Carlo Chiti, rođen 19. prosinca 1924., diplomirao je na sveučilištu u Pisi te se početkom 50-ih zaposlio u tvrtki Alfa Romeo i konstruirao model 3000 CM. Potom prelazi u Ferrari, gdje radi na slavnom bolidu Alfa Romeo Tipo 156, koji će dominirati svjetskim prvenstvom Formule 1. Krajem sezone dolazi do poznatog raskola u timu Ferrari.
Chiti s respektabilnom ekipom, u kojoj su bili Romolo Tavoni, Giotto Bizzarrini i Phil Hill, pokreće ambicioznu momčad ATS. Teško je reći je li taj projekt bio manje uspješan kao momčad Formule 1 ili kao proizvođač sportskih automobila.
Carlo Chiti nije dočekao raspad ATS-a, već se 1963. posvetio timu Autodelta, trkaćem odjelu Alfa Romeo, kojeg će uspješno voditi sve do 80-ih. U tom je razdoblju milanska tvrtka ponovo zablistala na trkaćoj sceni, a Chiti je izravno zaslužan za uspjehe modela Alfa Romeo 33 u utrkama sportskih i GTA u utrkama turističkih automobila.
No mučio ga je nerealizirani san o uspjehu u Formuli 1, pa je predvodio povratak tima Alfa Romeo, prvo kao dobavljača motora za Brabham, a kasnije i kao neuspješne samostalne momčadi. Morao je “podviti rep” 1984., kad je osnovao novu tvrtku, Motori Moderni.
Motori su sjajno zvučali, ali ni Minardi ni AGS nisu osvojili ni boda njima, a ista je sudbina zadesila i Coloni, kad je Chitijevu tvrtku kupio Subaru. Inženjer Carlo Chiti, konstruktor trkaćih automobila, legenda tvrtke Alfa Romeo, umro je 7. srpnja 1994. Zanimljivo, posljednje nacrte njegovih sportskih motora kasnije je otkupio Koenigsegg.
Autor: Dino Milić-Jakovlić
Komentari