”Hrvatsko tržište rada još se nije oporavilo od ekonomske krize, a problemi nedostatka ljudi s odgovarajućim znanjima i vještinama već se odražavaju na gospodarstvo. Iako se HGK izborila za povećanje uvoznih kvota radnika, to ne smatramo idealnim rješenjem. Nužno je snažnije povezivanje gospodarstva s obrazovnim sustavom. Stoga HGK podupire dualni model strukovnog obrazovanja kako bi i tvrtke postale mjesto učenja” rekao je Josip Zaher, potpredsjednik HGK, na konferenciji na kojoj su predstavljene preporuke za daljnji razvoj i unaprjeđenje sustava strukovnog obrazovanja te rezultati projekta Erasmus+ Jačanje kapaciteta komora i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje – Cap4App.
HGK je do sada, u sklopu projekta vrijednog tri i pol milijuna kuna, od čega je 80 posto financirano novcem iz EU fonda, osposobila 36 mentora u poduzećima i 20 zaposlenika Županijskih komora za savjetodavne uloge tvrtkama po cijeloj Hrvatskoj. U suradnji sa Sveučilištem u Zadru izradila je i prijedlog programa za mentore u poduzećima, kao i priručnik koji sadrži informacije te praktične savjete za kvalitetno obavljanje poučavanja učenika na radnom mjestu.
”Rezultati istraživanja koje je provedeno tijekom projekta pokazali su da raste interes poslodavaca za uključivanje u sustav strukovnog obrazovanja radi osiguravanja trenutne, a posebno buduće radne snage nužne za poslovanje. Međutim, trenutačne gospodarske prilike i stanje na tržištu rada ograničavaju kapacitete gospodarskih subjekata za aktivnije sudjelovanje u sustavu strukovnog obrazovanja, stoga je potrebna sustavna potpora i poticaji kako bi se dodatno razvijali svi oblici učenja temeljenog na radu”, naglasio je Josip Zaher.
Na konferenciji su predstavljene i preporuke za buduću uspješniju provedbu učenja temeljenog na radu, s naglaskom na veću uključenost poslodavaca i posredničkih institucija u strukovnom obrazovanju u Hrvatskoj, koje su kreirane u suradnji s austrijskim partnerima.
Među preporukama valja istaknuti veću uključenost poslodavaca u dualno obrazovanje. Melina Schneider, savjetnica na projektu iz Federalne gospodarske komora Austrije, je također istaknula kako komore moraju biti veća podrška tvrtkama za trening s naglaskom na male tvrtke.
Među bitnim preporukama valja istaknuti poticanje poslodavaca da sudjeluju u financiranju određenih aspekata strukovnog obrazovanja poput prijevoza, smještaja i dodatne nagrade.
Komentari