U utorak navečer podsjetili smo se kako su izgledali partyji na festivalu u Cannesu prije deset i više godina, dok nije počela ekonomska kriza koja je pogodila i filmske kompanije koje su počele štedjeti na svemu i svačemu, pa i na grandioznosti partyja. Kompanija Walt Disney nema razloga za štednju jer im financijski ide i te kako dobro pa su se stoga potrudili napraviti veleban party u povodu canneske projekcije filma „Solo: Priča iz Ratova zvijezda“. Za lokaciju su odabrali plažu ispred hotela Carlton, a kontrole na ulazu bile su prilično rigorozne. Pored pozivnice provjeravala su se i imena uzvanika, bez toga niste mogli ući na party, tvrdili su da je to nužno zbog sigurnosnog rizika.
Kada ste ušli, prvo su vas dočekali imperijalni vojnici, s kojima su se uzvanici fotografirali. Slijedio je ulazak u prostor koji bi se najbolje mogao nazvati ogromnom igračkom za odrasle. Vjerojatno najatraktivniji bio je ulazak u virtualnu realnost jer ste uz korištenje VR naočala mogli postati dio filma „Solo: Priča iz Ratova zvijezda“. Uzvanici su mahali mačevima, „pucali“ iz pištolja, fotografirali se na svakom koraku, a sve to bilo je začinjeno izvrsnim cateringom. Talijanska kuhinja, azijska kuhinja, francuska kuhinja, svugdje su kuhari kuhali ispred uzvanika, a da o desertima ne pričamo. Vatromet je bio dug, iznimno bučan i vizualno atraktivan, tako da su svi u Cannesu morali znati da se nešto veliko događa na Croisetti.
Istu večer prikazan je film „Under the Silver Lake“, jedan od dva američka filma koji se ove godine prikazuju u konkurenciji za Zlatnu palmu. Nakon partyja za film „Solo: Priča iz Ratova zvijezda“ otišli smo na party za ovaj film koji se održao na krovu hotela „Five“ koji se nalazi u neposrednoj blizini Palaisa. Na partyju su nas dočekali oni koji su došli s projekcije filma te su bili prilično zgroženi viđenim. Po njima, film je više no loš. No, to nije pokvarilo party na kojem smo susreli norveškog redatelja Joachima Triera čiji se posljednji film „Thelma“ upravo prikazuje u hrvatskim kinima, glumicu Chloe Sevigny, te jako puno ljudi koji su pili i plesali do sitnih sati.
Ako je već „Under the Silver Lake“ pogrešno odabran američki film za konkurenciju u Cannesu, onaj drugi, „Blackkklansman“ redatelja Spikea Leeja, sigurno nije. Njegova konferencija za novinare, održana u utorak, bila je nešto posebno. Naime, na kraju filma ubačeni su prošlogodišnji događaji iz Charlottesvilla kada su se sukobili oni koji su za dominaciju bjelačkog stanovništva i oni koji se tome protive. U skupinu ljudi koja je tada protestirala protiv bijele dominacije zaletio se vozač s automobilom i ubio 32-godišnju Heather Heyer. Spike Lee u Cannesu je objasnio zašto je taj događaj uvrstio u film ali je i živopisno izrekao što misli o osobi iz Bijele kuće čije „jebeno ime ne želim izgovoriti“. „Taj motherfucker imao je tada priliku reći da smo za ljubav, a ne mržnju. Taj motherfucker nije osudio motherfucking Klan i te motherfucker naciste. To je bio trenutak kada smo mogli poručiti, ne samo Americi, već i cijelom svijetu, da smo bolji od toga“. Nakon toga dodao je da je tvrdnja kako je Amerika „takozvana kolijevka demokracije obično sranje“. Na kraju se ispričao zbog psovki, ali i zaradio pljesak.
Komentari