CANNES 2024, 8. DAN Donald Trump prijeti tužbom zbog biografskog filma koji konkurira za Zlatnu palmu

Autor:

Sebastian Stan , Ali Abbasi and Maria Bakalova attend "The Apprentice" Photocall at the 77th annual Cannes Film Festival at Palais des Festivals on May 21, 2024 in Cannes, France.//03PARIENTE_15070029/Credit:JP PARIENTE/SIPA/2405211518,Image: 875129474, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: JP PARIENTE / Sipa Press / Profimedia

JP PARIENTE / Sipa Press / Profimedia

Pred sam početak ovogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, kada je objavljeno da će se u konkurenciji za Zlatnu palmu prikazati film “Pripravnik”, priča o Donaldu Trumpu, pročulo se da će se u filmu prikazati scena silovanja. Nije bilo jasno kojeg silovanja sve dok film nije u ponedjeljak navečer doživio svečanu premijeru. Ta scena izazvala je reakciju tima Donalda Trumpa koji se nalazi u predizbornoj kampanji te su najavljene tužbe.

“Pripravnik” je četvrti film danskog redatelja iranskog podrijetla Alija Abbasija čija su dva prethodna filma bili nagrađeni na festivalu u Cannesu. Sada je dobio priliku snimiti film na engleskom jeziku gdje Sebastian Stan glumi Trumpa dok Jeremy Strong glumi njegovog beskrupuloznog odvjetnika Roya Cohna. Nažalost, film je kritika pregazila, ocjene su jako loše, ali reakcija glasnogovornika Trumpove kampanje daje filmu na važnosti. Naime, u filmu se prikazuje Trumpovo silovanje bivše supruge Ivane Trump. Ivana Trump doista jest svojedobno optužila Trumpa za silovanje ali je to kasnije povukla. No, to je bilo dovoljno da glasnogovornik Steven Cheung kaže da će “podnijeti tužbu kako bi odgovorili na očigledno lažne tvrdnje ovih filmaša”.

“Ovo smeće je čista fikcija koja senzacionalizira laži koje su davno razotkrivene”, rekao je Cheung. “Ovo je uplitanje u izbore holivudskih elita, koje znaju da će predsjednik Trump ponovno preuzeti Bijelu kuću i pobijediti njihovog kandidata jer ništa što su do sada radili nije upalilo. Ovaj je ‘film’ čista zlonamjerna kleveta, ne bi trebao ugledati svjetlo dana”. Za sada se ne čini da će mu se želja uslišiti, film kreće u američka kina 15. rujna.

Incident na kojem se temelji ta scena datira iz 1989. godine, a opisana je u brakorazvodnoj parnici 1990. godine. U filmu Trump bijesno reagira nakon što Ivana Trump omalovaži njegov fizički izgled. “Imaš lice kao jebena naranča”, kaže mu. “Debljaš se, postaješ ružan i postaješ ćelav.” Zatim je prikazan Trump kako tjera svoju ženu na pod i siluje je. “Jesam li pronašao tvoju G-točku?” pita je u filmu. U svom iskazu iz 1990. Ivana Trump opisala je sličan napad za koji je rekla da ju je Trump gurnuo na pod i čupao joj kosu. Ivana Trump opisala ono što je uslijedilo kao silovanje, ali je kasnije odustala od te tvrdnje.

U izjavi iz 1993. rekla je: “Jednom prilikom tijekom 1989. godine Trump i ja imali smo odnose u kojima se ponašao sasvim drugačije prema meni nego tijekom našeg braka. Kao žena osjećala sam se povrijeđeno… Ovo sam nazvala silovanjem, ali ne želim da se moje riječi tumače u doslovnom ili kriminalnom smislu.” Tijekom brakorazvodne parnice, Trump je odbacio verziju incidenta svoje supruge kao “očito lažnu”.

Kada su redatelja filma na konferenciji za novinare u utorak prije podne pitali što misli o najavljenoj tužbi, odgovorio je “Svi govore o tome kako on tuži mnogo ljudi a nitko ne govori o postotku uspješnosti tih tužbi”, dodajući kako bi, nakon što Trump pogleda film, volio popričati s njim. Dapače, producent filma Daniel Berkman kazao je kako su upitali Trumpa bi li pogledao film. Abbasi je na kraju objasnio “Ovo nije film o Domaldu Trumpu, ovo je, u stvari, film o sustavu i načinu na koji moć ulazi u sustav. Roy Cohn je ekspert u iskorištavanju sustava, on je tome naučio Donalda Trumpa”.

Cannes, FRANCE – “The Shrouds” red carpet during the 77th Cannes Film Festival in Cannes, France
BACKGRID UK 20 MAY 2024,Image: 875094687, License: Rights-managed, Restrictions: RIGHTS: WORLDWIDE EXCEPT IN AUSTRALIA, CANADA, ITALY, NEW ZEALAND, UNITED STATES, Model Release: no, Pictured: Vincent Cassel, Diane Kruger, Elizabeth Saunders, Saïd Ben Saï, Credit line: IPA / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

U ponedjeljak navečer prikazan je još jedan film koji konkurira za Zlatnu palmu, a to je “The Shrouds” 81-godišnjeg kultnog redatelja Davida Cronenberga. Film je inspirirean smrću njegove supruge Carolyn Cronenberg 2017. godine. U njemu, Vincent Cassel glumi biznismena koji tuguje nakon smrti supruge te otkriva novu tehnologiju pod nazivom GraveTech uz pomoć koje se na ekranu može pratiti raspad tijela preminule osobe. Kada jedne noći desetak grobova biva oskrnavljeno, bogati biznismen nastoji otkriti tko stoji iza toga.

“Što se mene tiče, tuga je vječna. Ne nestaje. Možete imati određenu distancu, ali nisam doživio nikakvu katarzu radeći film”, rekao je Cronenberg koji je na konferenciji za novinare više govorio o novim tehnologijama I umjetnoj inteligenciji, naročito o softwareu Sora koji može stvoriti film. “Možete zamisliti scenarista kako sjedi tamo, piše scenarij za film, i ako ta osoba to može napisati dovoljno detaljno, film će se pojaviti. Cijela ideja o glumcima i produkciji će nestati. To je obećanje i prijetnja umjetne inteligencije”, rekao je. „Pozdravljamo li to? Bojimo li se toga? Oba. To je poput nuklearne fisije, divlje je i zastrašujuće, a također je i nevjerojatno korisno. Dakle, što da radimo? Ne znam. Nemam pojma.”

Zanimljivo, film je isprva Cronenberg zamislio kao seriju za koju se zainteresirao Netflix. Netflix je financirao pisanje prve episode koja im se dopala. No, kada su pročitali scenarij druge episode, odustali su. “Rekli su mi, to nije ono u što smo se isprva zaljubili. Kasnije sam zaključio da su se isprva zaljubili u mene, što mi laska, a ne u scenarij. Nisam mogao dopustiti da ovaj projekt propadne pa sam odlučio pretvoriti seriju u film. To je mogla biti serija, ali ne nužno”.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.