CANNES 2024, 4. DAN Coppola spiskao 120 milijuna dolara na loš film pa kazao ‘Novac nije važan, važni su prijatelji’

Autor:

77th International Cannes Film Festival / Festival de Cannes 2024. Day four. Director Francis Ford Coppola (left) and actor Adam Driver during a photocall for director Francis Ford Coppola's film "Megalopolis".
17.05.2024 France, Cannes,Image: 874045826, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights Except Russian Federation, Switzerland and Liechtenstein *** CHEOUT LIEOUT RUSOUT, Model Release: no, Credit line: Kommersant Photo Agency / ddp USA / Profimedia

Kommersant Photo Agency / ddp USA / Profimedia

Nakon što je u četvrtak prikazan film „Megalopolis“, mnogi su filmski kritičari i ljubitelji filma počeli žaliti 85-godišnjeg redatelja Francisa Forda Coppolu. Na stranu što je film loš, iako ima i nekoliko jako dobrih scena, ali to je čovjek koji je prodao većinu svoje vinarije kako bi uložio 120 milijuna dolara u snimanje ovog film. Na to su se nadovezale priče o kaosu na setu filma a sve je garnirano pričom koju je koji dan pred početak festivala u Cannesu objavio britanski The Guardian u kojem se Coppolu optužuje da se neprimjereno ponašao prema nekim glumicama na snimanju filma pokušavajući ih ljubiti. I zato se u petak iščekivao njegov dolazak na konferenciju za novinare koja je, na kraju, ispala nešto sasvim suprotnog od onog što se očekivalo.

Coppola je priznao da su njegova djeca ostala ovime bez dobrog dijela novca koje su trebali naslijediti ali je dodao „Mi smo u redu. Nema veze. Svi vi ovdje okupljeni – novac nije važan. Važni su prijatelji. Prijatelj te nikada neće razočarati. Novac može ispariti“. Konferenciji za novinare u Cannesu prisustvovali su i glumci iz filma Aubrey Plaza, Adam Driver, Nathalie Emmanuel, Giancarlo Esposito, Laurence Fishburne, Jon Voight i Talia Shire kao i njegov sin Roman Coppola.

Giancarlo Esposito, koji u filmu glumi pokvarenog gradonačelnika Novog Rima (koji, zapravo, predstavlja New York) kazao je kako tijekom snimanja filma nije znao u kojem smjeru sve to ide, a činilo mu se da ni Coppola nije to znao. „A onda sam iznenada shvatio. Ja ni ne trebam išta znati, a ne treba ni Francis“. Adam Driver, koji glumi Cesara Catilinu, genijalnog graditelja ovog utopijskog grada, kazao je kako mu je snimanje filma izgledalo kao eksperimentalno kazalište što mu je davalo osjećaj buntovnosti i uzbuđenja. Dodao je kako ne misli da će ikada više vidjeti ovako maštovit film. „Mislim da je ovo jedinstven film. Mislim da će, s povijesne strane, biti s vremenom sve bogatiji i bogatiji“.

Coppolin problem je što nije našao distributera filma „Megalopolis“ u SAD-u, što je nužno za povrat barem dijela uloženog novca. On je ustvrdio da su najveći američki filmski studiji u velikim dugovima tako da njihov posao nije stvaranje dobrih filmova već plaćanje dugova. „Očito je da nove kompanije kao što su Amazon, Apple i Microsoft imaju gomile novca tako da je moguće da poznati filmski studiji uskoro više neće postojati“.

No, promašaj Francisa Forda Coppole u Cannesu lako se i brzo zaboravlja ako se zna da je u petak prikazan novi film genijalnog grčkog redatelja Yorgosa Lanthimosa po imenu „Kinds of Kindness“. Film se, kao i „Megalopolis“, natječe za Zlatnu palmu. Ako vam je Lanthimosov prethodni film „Uboga stvorenja“ teško pao, ovaj će vam pasti još teže jer je još bizarniji i apsurdniji od prethodnika, ali ne i manje kvalitetan. Radi se o omnibusu, tri priče u kojima glume isti glumci, ali u svakoj priči imaju drugačije uloge. Glumačkom dvojcu Emma Stone i Willem Dafoe iz „Ubogih stvorenja“ Lanthimos je pridodao Jessea Plemonsa i Margaret Qualley. Jedino pitanje koje možete postaviti jest – odakle Lanthimosu tijekom cijele karijere na pamet padaju tako bolesne ideje?

Willem Dafoe, Emma Stone and Yorgos Lanthimos attend the “Kinds Of Kindness” Red Carpet at the 77th annual Cannes Film Festival at Palais des Festivals on May 17, 2024 in Cannes, France.,Image: 874027025, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights ***, Model Release: no, Credit line: LiveMedia / ddp USA / Profimedia

Nema potrebe prepričavati cijeli film, dovoljno je u kratkim crtama ispričati radnju prve priče. Plemons glumi Roberta čiji šef, bogataš Raymond (Willem Dafoe), svakog dana određuje njegov život – što će i kada raditi, što će jesti, kada će se seksati sa suprugom i tako dalje, a zauzvrat ga obasipa poklonima poput slomljenog reketa Johna McEnroea. Njegovi zahtjevi postaju sve radikalniji, Plemons pristaje na sve, osim na jedan, a to je da skrivi prometnu nesreću i pri tom ubije čovjeka. Zbog odbijanja Raymond će mu uništiti život a kada to Robert shvati nastojat će vratiti njegovo povjerenje. OK, evo i početka druge priče. Plemons je policajac Daniel, Emma Stone glumi njegovu suprugu koja je nestala u istraživačkoj ekspediciji, zbog čega ga tješe najbolji prijatelji, policajac Neil (Mamoudou Athie) i njegova supruga Martha (Margaret Qualley). Da bi se utješio, Daniel prijateljima predloži da pogledaju video snimku. Kako je u teškom stanju, oni pristaju prikazati video snimku, a to je, zapravo, snimka njihovog seksa u četvero. Iz ovih dijelova možete zaključiti da se Lanthimos na svoj način bavi ljubavlju i potrebom da budemo voljeni.

Naravno, ne natječu se u Cannesu za Zlatnu palmu samo skupi filmovi u kojima sve pršti od zvijezda, ovaj festival uvijek je imao smisla za socijalne drame, a takva je „Bird“ redateljice Andree Arnold. Još kada se zna da u njemu glumi Barry Keoghan, 31-godišnji glumac za kojeg od 2017. znamo da će kad-tad osvojiti Oscara, onda je jasno kakvo je zanimanje izazvao ovaj film. Priča je smještena među skvotere gdje je u središtu priče 12-godišnja djevojka (Nykiya Adams) koja živi s 14-godišnjim bratom dok im se samohrani otac (Keoghan) priprema za novo vjenčanje. S druge strane, njena majka ima još troje djece, žrtva je nasilja svog dečka, a u tom predpubertetskom kaosu ona upoznaje enigmatsku osobu imenom Bird (Franz Rogowski). Keoghan je uobičajeno fenomenalan u filmu, a na konferenciji za novinare kazao je kako posljdnjih 10 godina govori kako želi raditi s Andreom Arnold. I kada se prilika ukazala, on je prihvatio ulogu bez da je čitao scenarij jer je znao da će odmah biti oduševljen pričom.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.