Cadillac Model Thirty, prvi automobil s elektropokretačem, proizveden 6. travnja 1912.

Autor:

Cadillac, Greg Gjerdingen, Wikimedia Commons

Model Thirty je 6. travnja 1912. uveo anlaser: kurbla za paljenje motora, koja je lomila ruke, šake i čeljusti, a nekad i usmrtila, zamijenjena je uključivim elektromotorom

U rješavanju problema nespretnog, napornog i opasnog paljenja automobilskog motora koljenastom ručicom (kurblom), elektropokretačem, pomogao je izum uključivog elektromagnetskog zupčanika Bendix, kojeg je 1910. izmislio Vincent Bendix.

Charles F. Kettering je još 1909. osnovao poznatu tvrtku Delco (Dayton Engineering Laboratories Company), a pored elektropokretača razvio je i prvi sustav učinkovitih elektroničkih svjetala, sustav za paljenje, brzosušeći lak, goriva otporna na detonantna izgaranje i štošta drugo. Registrirao je čak 186 patenata, izmislio i prvu električnu registarsku blagajnu.

Cadillac je 1912. u Model Thirty prvi put u povijesti ugradio električni pokretač – starter. Zbog toga se prigodno oglašavao sloganom The car that has no crank (Automobil koji nema kurblu). Pokretao se rednim 4-cilindrašem s L-glavom, dvije svjećice po cilindru i stojećim ventilima, koji je iz obujma 4.7 razvijao 40 KS.

Prvi je ponudio i regulator napona dinama, koji je riješio problem prepunjavanja akumulatora i omogućio elektrici da postane neizostavan i pouzdan dio svakog automobila. Revolucionarni Cadillac Model Thirty je 1912. osvojio Dewar Trophy, tada najprestižniju američku nagradu za tehnološke inovacije.

Bio je to jedan od ključnih trenutaka u razvoju automobila i prelasku iz domene novotarije namijenjene dokonim bogatašima u uistinu praktičan i upotrebljiv stroj. Pogledajte zanimljiv video – Charles F. Kettering i njegovi izumi:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.