Cadillac je već u prvom desetljeću postojanja stekao image vrhunskog, ali i tehnički inovativnog automobila, glavnog ‘igrača’ koncerna General Motors
Le Sieur Antoine de la Mothe Cadillac (1658. – 1730.), francuski je pustolov koji se u povijest upisao osnivanjem grada Detroita. Po njemu je 22. kolovoza 1902. novo ime dobila tvrtka Ford Motor Company, nakon što je istjeran osnivač, Henry Ford, koji će se s drugom tvrtkom nazvanom po sebi upisati u povijest, ne samo automobila.
Osnivač Cadillaca bio je Henry M. Leland, zaljubljen u ideju kvalitete: mnogo godina kasnije, nakon što će pod pritiskom uprave tvrtke General Motors, korporacije koja je 29. srpnja 1909. za tada pozamašnu svotu od 5.969.200 američkih dolara kupila tvrtku, biti istjeran iz Cadillaca, Leland će osnovati i drugu veliku luksuznu američku marku, Lincoln.
Ironijom sudbine, danas, nakon što su sve ostale tvrtke iz tog segmenta američke auto industrije odavno propale, upravo se dva Lelandova čeda bore za prevlast na američkom tržištu luksuznih automobila.
Lelanda su zapravo prvo pozvali bivši Fordovi partneri kako bi procijenio vrijednost tvornice koju je nakanio prodati, no on ih je umjesto toga nagovorio da nastave proizvodnju, koristeći njegov jednocilindrični motor. Cadillac je već u prvom desetljeću postojanja stekao image vrhunskog, ali i tehnički inovativnog automobila, glavnog ‘igrača’ koncerna General Motors.
Najznačajniji se doprinos ove tvrtke povijesti automobilizma zbio godine 1911, kada je po prvi put nespretnu i nepraktičnu ‘kurblu’ (koja je uz to imala i nezgodnu značajku da je nerijetko znala slomiti ruku nesretniku koji bi pokušao uz njenu pomoć – a drugačije se nije moglo – pokrenuti motor) zamijenio elektropokretač.
Ako je ova Cadillacova inovacija promijenila automobilski svijet, predstavljanje vodom hlađenog V8 motora godine 1915. promijenilo je zauvijek automobilističku Ameriku. Ova je konfiguracija motora i danas najpopularnija s one strane Velike bare, dok u Europi predstavlja gotovo pa sinonim za američke automobile.
Cadillac je kasnije, tijekom 1920-ih i 1930-ih uveo i monstruozne V12 i V16 motore, od kojih je ipak odustao već prije drugog svjetskog rata. Sve do današnjih dana upravo je Cadillac ostao pojam onog najboljeg i najprestižnijeg što Amerika može ponuditi svijetu automobila.
Komentari