Čađav dim dizelskog motora mnogi podcjenjuju, premda je vrlo štetan i na duži rok uništava motor. Neispravne brizgaljke ubrizgavaju previše goriva, jer ga propuštaju u sekvencama kad su zatvorene
Upravljački modul dizelskog motora (ECU) proračunava potrebnu količinu goriva po trajanju otvorenosti brizgaljki po ciklusu (vrijeme otvorenosti brizgaljki i tlak goriva definira protok), a kad su zatvorene, protok treba biti nula. Tu nastaje problem, odnosno propuštanje goriva, uslijed oštećenja dosjednih ploha.
Zbog toga gorivo n može potpuno izgorjeti, pa se ispuhuje u vidu nakupina elementarnog ugljika (čađe). što se uočava po crnom, čađavom ispuhu. Ta s čađa nakuplja u komori za izgaranje, ispušnim kanalima. Uz to može oštetiti i poremetiti EGR ventil, a čađa nakupljena na lopaticama rotora turbine stvara njegov dinamički debalans, koji je vrlo štetan pri brzinama većim od 200.000/min, koliko se vrti turbopunjač.
Usto se uništavaju se ležajevi i vratilo turbopunjača. Ubrizgavanje prevelike količine goriva izaziva nekontrolirane detonacije i toplinsko-mehanička preopterećenja u cilindrima, zbog čega mogu izgorjeti klipovi. Bilo je slučajeva pucanja stijenki cilindara, koja počinju na mjestima gdje su već postojale inicijalne pukotine izazvane cikličkim mehaničkim i toplinskim opterećenjima, uslijed štrcanja i izgaranja.
Dakle, potreban je temeljit servis sustava ubrizgavanja i turbopunjača. Pomoglo bi, ali kao kratkoročno rješenje, korištenje aditiva za čišćenje brizgaljki.
Komentari