Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak je uputio pismo Croatia Airlinesu vezano uz najavljeni štrajk od strane sindikata “Organizacije radnika Croatia Airlinesa”. Butković je iznio stajalište Mnistarstva kako najavljeni štrajk nikako nije opravdano provoditi na vrhuncu turističke sezone, te nabrojao sve negativne posljedice štrajka.
Ministrovo priopćenje prenosimo Vam u cijelosti:
“Obraćamo se u svezi štrajka najavljenog od sindikata “Organizacije radnika Croatia Airlinesa”, s početkom 8. kolovoza 2018. godine.
U cilju osiguravanja redovitog zračnog prometa u Republici Hrvatskoj usred turističke sezone i zaštite interesa putnika koji su našu zemlju odabrali za ljetovanje, kao i radi očuvanja financijskog stanja “Croatia Airlines” d.d. kao Ministar mora, prometa i infrastrukture, te predstavnik većinskog vlasnika u Skupštini društvu ukazujem na sljedeće bitne okolnosti:
“Croatia Airlines” d.d. trgovačko je društvo od posebnog državnog interesa i u postupku je traženje strateškog partnera dokapitalizacije sukladno planovima Vlade Republike Hrvatske i Nacionalnom programu reformi.
Društvo je u razdoblju velikog investicijskog ciklusa ulaganja u održavanje svoje flote što je vrlo skupo i košta na desetke milijuna dolara.
Nadalje, Kolektivni ugovor za djelatnike Croatia Airlines istekao je 31.12.2016., ali je do danas u produženoj primjeni, čime je u “Croatia Airlines” očuvan gospodarski i socijalni interes radnika te time njihova prava nisu ugrožena.
Naročito ističemo da kolektivni ugovori u “Croatia Airlines” traju već 20 mjeseci, no zahtjevi sindikata “Organizacije radnika Croatia Airlinesa” su apsolutno financijski prekomjerni i kompanija ih ne može prihvatiti, a bez da se time ugrozi financijska stabilnost i poslovanje društva uključujući i investicijsko održavanje postojeće flote.
U pokušaju iznalaženja kompromisnog rješenja u razgovore se još prošle godine uključilo i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, te s predstavnicima sindikata održalo nekoliko sastanaka na kojima im je ukazano na teško financijsko stanje društva i planove države kao većinskog vlasnika.
Naprijed navedeni sindikat djelatnika “Croatia Airlinesa” je u tim razgovorima iskazivao prvenstveno interes za izbor uprave “Croatia Airlines”, te razna druga pitanja o poslovanju društva, dajući svoje viđenje o tome kako bi poslove društva trebalo voditi.”
Obzirom na navedeno posebno skrećemo pozornost na negativne posljedice štrajka usred turističke sezone.
Štrajk negativno utječe ne samo na društvo već na cijelu državu koja upravo turizam smatra najvažnijom gospodarskom djelatnošću te se isto gleda u slijedećem:
Procijenjena šteta od štrajka je 800.000 Eura dnevno, a štrajk najavljen “do ispunjenja štrajkačkih zahtjeva” može trajati danima što “Croatiu Airlines” može dovesti do gubitaka velikih razmjera, od kojih se kompanija ne bi oporavila.
Nadalje, otkazivanje letova zbog štrajka dnevno bi pogodilo 5.000 do 6.500 putnika, najvećim dijelom stranaca, kojima bi bilo omogućeno vraćanje u svoje zemlje ili dolazak na ljetovanje u Republiku Hrvatsku.
“Croatia Airlines” je u obvezi zbrinjavanja putnika, što uključuje hotelski smještaj i alternativni prijevoz, što će biti gotovo nemoguće provesti, jer u vrhuncu turističke sezone nema slobodnih hotelskih kapaciteta, a i linije drugih prijevoznika (bez obzira o kojoj vrsti prijevoza se radi) su popunjene. Isto bi se zbog velikog broja nezbrinutih putnika u zračnim lukama predstavljalo i sigurnosni problem.
Gomilanje putnika na domaćim, osobito morskim i zračnim lukama može dovesti do potpunog kolapsa zračnog prijevoza u Republici Hrvatskoj čiji će se negativni učinci prelijevati na strana tržišta i druge grane prometa.
U takvoj situaciji, stajalište je Ministarstva mora, prometa i infrastrukture da najavljeni štrajk nikako nije opravdano provoditi na vrhuncu turističke sezone i da sindikat treba koristiti druga sredstva za postizanje legitimnih ciljeva. Također, cilj sindikata treba biti usmjeren na kolektivne pregovore i zaključenje novog kolektivnog ugovora, pri čemu zahtjevi trebaju biti mogući i financijski u okvirima koje društvo “Croatia Airlines” može ispuniti.
Također ukazujemo da je uloga sindikata štititi i promicati gospodarske i socijalne interese svojih članova, no ne i utjecati na kadrovsku politiku, izbor uprave i poslovnu politiku društva.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture višekratno je apeliralo da se sva otvorena pitanja rješavaju razgovorima i dogovorom, te da se usred turističke sezone suzdrže od ovakve industrijske akcije kako bi se izbjegle sve negativne posljedice koje smo prethodno naveli”, navodi Butković.
Komentari