U sklopu službenog posjeta Zadarskoj županiji, potpredsjednik Vlade i ministar, mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je u ponedjeljak u Bibinjama izmještanje pruge iz toga mjesta, što je dio cjelokupne obnove pruge Knin – Zadar.
“Inicijativa za promjenu trase kroz Bibinje postoji već dulje vrijeme, pa smo još prošle godine dali nalog HŽ infrastrukturi da ugovori svu potrebnu dokumentaciju. Taj je zahvat dosta složen, financijski je težak oko 75 milijuna eura, a dio je cjelokupne obnove pruge Knin – Zadar koja ima nekoliko faza, jedna od njih je i željeznička obilaznica Bibinja”, rekao je ministar.
Podsjetio je da je HŽ infrastruktura ugovorila svu potrebnu dokumentaciju, koja se radi jer je ugovor potpisan u svibnju ove godine.
“Sada znamo da ćemo sljedeće godine imati lokacijsku dozvolu, ali ćemo odmah raspisati natječaj za ‘design and build’ natječaj, što bi obvezalo izvođača na izradu glavnog projekta i ishođenje građevinske dozvole, a to bi ubrzalo čitav postupak. Računamo u sljedećih nekoliko godina realizirati ovaj jako bitan projekt”, najavio je Butković.
Dodao je kako nije lako naći 75 milijuna eura, ali budući da se u cijeloj Hrvatskoj obnavlja željeznička infrastruktura, sredstava ima u europskim fondovima. “Za taj su projekt zainteresirane i međunarodne financijske institucije, od Svjetske banke do Europske investicijske banke (EIB). Početkom 2024. godine zaključit ćemo ugovor s EIB-om za 900 milijuna eura za obnovu pruga u cijeloj Hrvatskoj, tako da financijska sredstva postoje”, kazao je ministar.
Za obnovu pruge Knin – Zadar, rekao je, sredstva su već osigurana u sklopu kredita EIB-a i realizacija će početi iduće godine.
Osim bibinjske obilaznice, u planu je spoj željezničke pruge na Zračnu luku Zadar, Poduzetničku zonu Crno, luku Gaženica i mogućnost da se pruga produži do središta grada kako bi Zadar imao mogućnost spoja od Gaženice željezničkom prugom za putnički promet do zračne luke.
Projekt je obilaznice Bibinja predstavio je direktor Sektora za razvoj, pripremu i provedbu investicije i EU projekata iz HŽ infrastrukture Mirko Franović.
Po njegovim riječima, sastoji se od nekoliko faza, prva je bibinjska obilaznica, potom željezničko povezivanje luke Gaženica sa zadarskim kolodvorom, zatim povezivanje s Poduzetničkom zonom Crno, četvrta je povezivanje sa Zračnom lukom Zadar i peta produživanje željezničke mreže do središta Zadra.
Cijela trasa obilaznice duga je 7,8 kilometara, a najzahtjevniji dio je tri kilometra dug tunel na području Bibinja koji će se izmjestiti ispod postojeće cestovne mreže i infrastrukture.
Komentari