Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u četvrtak je dobrom vijesti ocijenio odluku Europske komisije kojom je Hrvatskoj dala “zeleno svjetlo” za nastavak gradnje Istarskog ipsilona, a očekuje da na jesen počne i gradnja na tom velikom infrastrukturnom projektu.
“To je zaista dobra vijest. Nakon dvije godine pregovora, koje smo radili zajedno s Ministarstvom financija, koncesionarom, međunarodnim financijskim institucijama i Europskom komisijom, došlo je ‘zeleno svjetlo’ za nastavak gradnje Istarskog ipsilona. To je nastavak velikog investicijskog ciklusa u infrastrukturu, nakon Pelješkog mosta, svih dionica željezničkih pruga, to je još jedan veliki infrastrukturni projekt”, rekao je Butković u izjavi novinarima nakon sjednice Vlade.
Najavio je da nakon današnje odluke Europske komisije slijedi priprema aneksa ugovora o koncesiji (s koncesionarom, tvrtkom Bina Istra), a koji će ići na Vladu.
“Očekujem na jesen početak gradnje na tom velikom projektu”, rekao je ministar.
Europska komisija odobrila je u četvrtak Hrvatskoj produljenje ugovora s Bina-Istrom, koncesionarom Istarskog ipsilona, čime je dano “zeleno svijetlo” i za 165 milijuna eura vrijednu izgradnju punog profila autoceste na dionici Pazin-tunel Učka u duljini od 28 kilometara.
Europska komisija potvrdila je kako je hrvatski plan u skladu s državnim potporama.
“Produljenjem koncesije za Istarski ipsilon potaknut će se regionalni rast i ulaganja te istodobno povećati sigurnost građana i smanjiti zagušenje prometa. Našom odlukom omogućuje se proširenje autoceste, uz istodobno ograničavanje mogućeg narušavanja tržišnog natjecanja”, izjavila je povjerenica za politiku tržišnog natjecanja Margrethe Vestager.
Odluku Europske komisije Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pozdravilo je i u priopćenju, u kojem se najavljuje da ubrzo počinje izgradnja 2 B1 faze Istarskog ipsilona od Tunela Učka do Pazina.
Usporedo s tim projektom, dodaju, kreće se u projektiranje i 2 B2 faze, odnosno druge cijevi tunela Učka i završetak izgradnje punog profila do čvora Matulji.
Iz Ministarstva u priopćenju podsjećaju da je Bina-Istra dogovorila sve uvjete financiranja projekta te da bi radovi na dionici Pazin-tunel Učka trebali trajati ukupno tri godine.
Komentari