Preminuo Burkard Bovensiepen, osnivač kultne tunerske tvrtke Alpina, imao je 87 godina

Autor:

Burkard Bovensiepen bio je vizionar, perfekcionist i čovjek jasnih ideja, izjavila je Alpina povodom njegove smrti. Kad je imao neku ideju na umu, nikada se nije umorio od njezina usavršavanja, sve dok nije 100 posto odgovarala njegovoj viziji i očekivanjima

Burkard Bovensiepen je rođen 1 kolovoza 1936. u njemačkom gradu Chemnitzu, a nakon završene srednje škole počeo je naukovati za alatničara te kasnije studirao strojarstvo prije nego što se prebacio na poslovne administracije. Kasnije će razviti modificirane usisne sustave rasplinjača za “različite automobilske marke” kako bi poboljšao performanse, ali samo je jedna marka doista zapalila njegov entuzijazam: BMW.

Uistinu, 1963. Alpina je izbacila svoj prvi model u povijesti u prostranom prostoru tada novog modela BMW 1500 s “najsuvremenijim” 4-cilindarskim motorom. Bilo je tako dobro da je sam BMW izdao obavijest korisničkoj službi u kojoj je rekao da se modifikacija performansi može sigurno dodati bez poništavanja jamstva za automobil. Bila je to potvrda izvrsne koncepcije motora M10.

Unatoč blagoslovu BMW-a, u ovoj ranoj fazi nije si mogao priuštiti štand na salonu automobila u Frankfurtu tog rujna, te je umjesto toga odlučio osobno staviti brošuru svoje tunerske tvrtke Alpina ispod brisača svakog novog modela BMW 1500 kojeg je mogao pronaći na parkiralištu. Bio je to pametan marketinški potez koji je osigurao prodaju prvih sto setova rasplinjača.

Svoju je novu tvrtku – osnovanu 1965. – nazvao po očevoj tvornici pisaćih strojeva, koja je i sama bila znak obližnjih Alpa, a krajem 1960-ih krenuo je u utrke. “Po njegovom mišljenju, moto sport je pozornica na kojoj se najbolje može pokazati konkurentnost i tehničko znanje,” rekao je Alpina. Tvrtka navodi zvjezdani popis vozača koji su bili “svi na Alpininom platnom spisku”, među kojima su bili slavni Derek Bell, James Hunt, Jacky Ickx, Niki Lauda, Hans Stuck i Dieter Quester.

Tek 1978. Alpina je predstavila svoj prvi vlastiti automobil – zapravo tri: B6 2.8, B7 Turbo i B7 Turbo Coupe. Godine 1983. Alpina će se registrirati kao pravi proizvođač automobila. Izdvajamo kasnije B10 biturbo – najbržu limuzinu na svijetu 1989. – prvu seriju 3 s V8 motorom 1995., Alpinin prvi dizel 1999. i, naravno, Alpina Roadster proizašao je iz modela Z8 koji je bio prva Alpina koja je išla na Amerika.

Burkardova dva sina zajednički su upravljala tvrtkom od 2002. dok se on sam koncentrirao na vinski biznis Alpina (koji je pokrenuo još 1979.). Nakon više od 50 godina suradnje, BMW je kupio marku Alpina u ožujku 2022.: ugovor zadržava trenutnu ponudu Alpina do 2025., s novom strategijom zacrtanom zajedno s BMW-om nakon toga.

Njegovom životnom djelu dugujemo to što automobili BMW Alpina i marka Alpina uživaju prvoklasnu reputaciju u cijelom svijetu. Njegovo naslijeđe vidljivo je u svakom automobilu isporučenom do danas, objavila je Alpina povodom njegove smrti

Burkard Bovensiepen, osnivač kultne tunerske tvrtke Alpina, umro je 12. listopada 2023., nakon duge bolesti.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.