Sveučilišni profesori nastavničkih studija ocijenili su u petak skandaloznim te znanstveno i stručno neprimjerenim smanjivanje satnice informatike u sklopu cjelodnevne škole te su pozvali Ministarstvo znanosti i obrazovanja da promjeni odluku dok još može.
Neprimjerenim i skandaloznim ocijenili su i objašnjenje MZO-a da se “povećava obvezna satnica” Informatike.
Poručuju da Hrvatska jedina u Europi smanjuje satnicu informatike u osnovnoj školi, a zabrinjava ih da je je informatika jedini predmet kojem se u cjelodnevnoj školi satnica smanjuje, dok se cijelom nizu ostalih predmeta povećava te čak stvaramo i niz novih predmeta.
Pismo su potpisali predstojnik katedre za Informacijske i komunikacijske znanosti Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Mario Dumančić, Krešimir Pavlina s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Ivica Boljat s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Splitu, Goran Hajdin s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu Varaždin te Maja Ružić Baf s Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli.
“Ministarstvo znanosti i obrazovanja nije uzelo u obzir svoju društvenu i digitalnu odgovornost u razvoju hrvatskog školstva te “nastavlja s neuspješnim projektima u hrvatskim školama”, ističu.
Kažu da Ministarstvo ne iznosi pravovaljane informacije iz kojih je vidljivo da velika većina učenika u gotovo svim školama pohađa izbornu nastavu informatike te poručuju da će smanjenjem satnice informatike biti zakinuti svi učenici u osnovnoj školi za 50 posto.
Prethodno, ističu, nije provedena stručna ni znanstvena evaluacija prethodnog kurikuluma, a nije im jasno na osnovi kojih smjernica (kad nema evaluacije) je radna skupina krenula s radom.
Radna skupina imenovana je i počela s radom u veljači, ali Ministarstvo je objavilo imenovanje skupine tek mjesec dana nakon što je ona počela raditi, odnosno rezati postojeći kurikulum.
Sveučilišni profesori nevjerojatnim i nedopustivim smatraju što u članstvo radne skupine koja je izradila novi “Kurikulum Informatike” nije imenovan niti jedan jedini stručnjak s visokih učilišta na bilo koji način povezan s nastavom informatike.
Radna skupina imala je tek nekoliko tjedana za izradu cjelokupnog novog kurikuluma, zbog čega smatraju da kurikulum predmeta “Informacijske i digitalne kompetencije” zapravo uopće ne može biti originalno autorsko djelo, “već se može raditi samo i isključivo o izrezanom i okrnjenom postojećem kurikulumu Informatike”.
Pozivaju Ministarstvo da, dok još može, promijeni ovu skandaloznu odluku i obveznu informatiku definira u trajanju od 70 nastavnih sati godišnje, odnosno dva nastavna sata tjedno te pritom nude svoju pomoć oko evaluacije i mogućih korekcija.
Komentari