David Dunbar Buick bio je američki poduzetnik škotskog porijekla, koji je ugled i novce stekao inovacijama u svijetu vodoinstalacija, a u zadnjem desetljeću 19. stoljeća počeo se zanimati za motore s unutarnjim izgaranjem
Prvu je tvrtku za izradu motora osnovao 1899., a drugu tri godine kasnije, no rad na razvoju revolucionarnog novog koncepta motora s ventilima u glavi, odnosno s gornje strane motora, iscrpio je njegove financijske resurse.
Uz pozajmicu od prijatelja Benjamina Briscoea 19. svibnja 1903. je osnovao tvrtku Buick Motor Company u Detroitu, no kasnije će biti preseljena u Flint, kao stožerna marka korporacije General Motors.
Osnivač tvrtke prodao je svoj udjel 1906. i posvetio se drugim poslovima, koji nisu bili baš toliko uspješni, pa je 1929. umro gotovo bez prebijenog novčića. Ipak, njegovo naslijeđe živi kroz tvrtku koju je osnovao, a koja i danas proizvodi automobile.
No još više od toga živi kroz položaj ventila na gotovo svim automobilima proizvedenim u posljednjih stotinjak godina, koji su ondje gdje ih je prvi uspješno smjestio veliki izumitelj David Dunbar Buick. Prvi je veliki uspjeh ostvario model 10 iz 1907.
Jedan je od temelja GM-a, koji je nastao 16. rujna 1908., spajanjem Buicka, Oldsmobilea, Cadillaca, Oaklanda, a naknadno i Pontiaca. Buick je u povijest ušao modelom Eight iz 1948. ), s prvim automobilom s automatskim mjenjačem Dynaflow. Ostalo je povijest…
Komentari