Impuls za mjerenje brzine najčešće se uzima iz sustava ABS, koji optički mjeri okretanje kotača, a kod starijih automobila iz mjenjača, jer je to najjednostavnije i najpouzdanije rješenje
Ugradnjom kotača različitog vanjskog promjera gubi se preciznost mjerenja brzine vožnje. Ako je kotač veći, tada brzinomjer pokazuje manju brzinu i obrnuto. Ništa se ne bi promijenilo mjerenjem na kotaču, jer su kotač i mjenjač povezani čvrstom mehaničkom vezom, koja ne ovisi o vanjskom promjeru.
Promjer kotača utječe na preciznost mjerenja i na performanse. Uz manji promjer očitana brzina se povećava, ubrzanje se blago poboljšava, ali najveća brzina ne mora se smanjivati.
Ako se promjer poveća, očitana brzina se smanjuje, ubrzanje se pogoršava, a tada može nešto pasti i najveća brzine. Naime, tada na projektiranoj najvećoj brzini ne ostvaruje se potrebna snaga, odnosno vučna sila na kotačima.
Iz svega navedenog, najbolje je uvijek koristiti gume standardnih dimenzija.
Komentari