Brod patnje i smrti: Prastaro plovilo zaglavilo kod talijanske obale, četrnaest životinja umrlo. Nevladine udruge traže od EU da reagira

Autor:

Photo: Udruga Životinje bez granica

Brod za prijevoz živih životinja na dvotjednom putovanju iz Portugala u Izrael zaglavio je na dva dana kod talijanske obale. Četrnaest životinja je umrlo. Nevladine organizacije traže zabranu prijevoza živih životinja na moru!

Brod Phoenix III, koji je krenuo u luku Haifa u Izraelu s teretom od 1200 mladih bikova i 5644 ovaca, opasno je zaglavio dva dana na moru u blizini Mazara del Vallo u Italiji, javlja u četvrtak udruga Životinje bez granica.

Traže zabranu prijevoza živih životinja na moru

PATAV (portugalski građanski pokret) obavijestio je portugalske vlasti da se plovilo zaustavilo na 48 sati.

Brod je napustio Sines u Portugalu 22. listopada i zaustavio se 27. listopada u blizini Italije, a zatim je nakon dva dana ponovno isplovio i 4. studenoga stigao u odredišnu luku u Izraelu.

Koalicija nevladinih organizacija, koja je pratila brod i snimala životinje dok su bile iskrcane u luci Haifa, uputila je dopis ANIT odboru Europskog parlamenta (Istražni odbor za zaštitu životinja tijekom transporta) sa zahtjevom da se donese odluka o zabrani prijevoza živih životinja na moru, javlja udruga Životinje bez granica.

Brod Phoenix III pretrpan živim životinjama koje u transportu nemaju prostor, zrak, hranu ni vodu i često dožive toplinski udar. Photo: Udruga Životinje bez granica

Zaglavljene i iscrpljene životinje u očajnim uvjetima

Fotografije snimljene tijekom istovara prikazuju zaglavljene i iscrpljene životinje u prenatrpanim uvjetima sa životinjama jedna na drugoj, te vrlo prljavim bikovima sa slomljenim rogovima. Neke od životinja pokazivale su simptome toplinskog stresa, no brzo su opet utovarene u kamione.

Životinje će provesti osam dana u karanteni u regiji Mehola (90 km od luke), a zatim će ih ponovno transportirati na različita hranilišta u Izraelu gdje će provesti četiri do osam mjeseci prije klanja.

Ovaj slučaj, kao što se to dogodilo i poznatim slučajevima s brodovima Karim Allah i Elbeik početkom ove godine, još jednom pokazuje koliko putovanja morem mogu biti opasna za životinje.

U ovom incidentu prijavljeno je 14 mrtvih životinja, ali da je plovilo ostalo zaglavljeno više dana, svjedočili bismo još jednoj tragediji.

Prastari brodovi koji se često kvare

U pismu ANIT odboru, nevladine organizacije osvrnule su se na važnost razrade planova za izvanredne situacije i potrebu da nadležna tijela i organizatori uzmu u obzir vremensku prognozu na svim dijelovima putovanja dok životinje ne stignu na odredište. Nedostatak izvedivih planova za izvanredne situacije i neprovjeravanje vremenske prognoze može negativno utjecati na dobrobit životinja kada se pojave neočekivane situacije.

Phoenix III je preuređen brod za prijevoz živih životinja star 43 godine koji je još 2011. u dobi od 33 godine trebao biti rashodovan.

Većina plovila za prijevoz živih životinja koja posluju u EU slične je starosti i u postupcima prenamjene. Od 2017., oni su kategorija broj jedan po broju zaustavljanja u svijetu i smatraju se visokorizičnim u profiliranju rizika u pariškom MoU (memorandumu o razumijevanju).

Nadalje, prema nedavnoj studiji objavljenoj 2021., 36 posto plovila za prijevoz živih životinja odobrenih u EU pretrpjelo je velike incidente, kvarove ili gubitke.

Nepoznata dobrobit životinja

Osim toga, postoji zabrinutost u vezi s autorizacijom Phoenixa III: prema rumunjskoj središnjoj vlasti, Phoenix III je, stoji u priopćenju, bez odobrenja prevozio žive životinje od travnja do kolovoza 2021., a da Europska komisija nije to znala i reagirala. Bilo je to 10. travnja 2021. kada je isteklo odobrenje koje je Rumunjska izdala za cijelu EU i 18. kolovoza 2021. kada je Hrvatska ponovno ovlastila plovilo za izvoz životinja iz Europe.

No, prema Vesseltracker.com (pomorska navigacijska platforma) Phoenix III bio je u Illichivsku u Ukrajini 18. kolovoza gdje je boravio od 16. do 28. kolovoza. U razdoblju od 10. travnja do 18. kolovoza, brod je obavio osam putovanja izvozeći životinje iz Hrvatske, Portugala i Rumunjske u Izrael.

Ova epizoda još jedan je dobar primjer kako dobrobit izvezenih životinja ostaje uglavnom nepoznata tijekom pomorskog dijela putovanja i tijekom transporta u trećoj zemlji do konačnog odredišta.

 

Nevladine udruge traže od EU-a da djeluje

Mnoge tragedije koje su se već dogodile u prošlosti (incident u Suezu, brodovi Karim Allah, Elbeik i Queen Hind, kao i brojni drugi slučajevi) pokazuju da zaštita životinja tijekom transporta na moru nije moguća iz različitih razloga: Loše vrijeme i tehnički kvarovi mogu uzrokovati kašnjenja, većina luka nije u mogućnosti prihvatiti životinje i uvjeti na moru mogu se naglo pogoršati bez mogućnosti bijega, što dovodi i životinje i posadu u veliki rizik.

S obzirom na to koliki je sveobuhvatan posao koji je ANIT obavio na prijevozu morem, nevladine organizacije sada traže od Odbora da podrži postupno ukidanje pomorskog prometa izvan EU i da potakne stroža i pročišćena pravila o pomorskom prijevozu unutar EU, stoji u priopćenju kojeg je poslala Udruga Životinje bez granica.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.