Borzan najavila velike promjene u internetskoj trgovini

Autor:

27.02.2020., Zagreb - Kuca Europe, konferencija za medije zastupnice u Europskom parlamentu Biljane Borzan na kojoj je predstavila svoj novi projekt: Jesu li uredjaji proizvedeni da se pokvare odmah nakon isteka jamstva? Kako povecati trajnost uredjaja koje kupujemo i zastiti potrosace?
Photo: Marko Lukunic/PIXSELL

Marko Lukunic/PIXSELL

Proteklog tjedna Odbor za zaštitu potrošača u Europskom je parlamentu usvojio Akt o digitalnim uslugama kojem je cilj postaviti temelje za veća prava potrošača na internetu. Na dokumentu je radila i hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan.

“Danas u EU više od 71 posto građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje kupovati online, pogotovo prekogranično. Cilj ovog dokumenta postaviti temelje za izjednačavanje prava potrošača na internetu, s onima koja imaju kad kupuju u običnim trgovinama”, istaknula je Borzan.

Prema podacima, skupa ili nedostupna dostava se i dalje navodi kao jedan od ključnih problema pri kupovini na internetu. Potrošači se žale i na probleme u komunikaciji s trgovcima. “Problemi se pojavljuju ukoliko potrošači kupuju preko posredničkih platformi, poput Amazona, gdje nije jasno regulirano tko je odgovoran, platforma ili trgovac pa se odgovornost nerijetko prebacuje s jednog na drugog na štetu potrošača. Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica”, rekla je SDP-ova zastupnica u Europskom parlamentu.

Kako je posljednja direktiva o poslovanju na internetu usvojena 2000. godine, zastupnici smatraju da je krajnje vrijeme da se pravila prilagode današnjim okolnostima. “Tržište online oglašavanja se procjenjuje na 64,8 milijardi eura. U Hrvatskoj se tako oglašava više od četvrtine poduzeća. Građani mi se jako žale na oglase koji ih „prate“ na internetu. Transparentnost oglašavanja je jedan od velikih prioriteta i potrošač treba moći isključiti takvo praćenje, znati zašto vidi neke oglase, tko ih plaća i kako se koriste njihovi podaci”, zaključila je Borzan.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.