Boris Ljubičić: HNS-u ću ponuditi novi hrvatski brend, “hvadrat”

Autor:

30.06.2022., Zagreb - Boris Ljubicic, graficki dizajner. 

Photo Sasa ZinajaNFoto

Saša Zinaja/Nfoto

Jedan od najistaknutijih hrvatskih grafičkih dizajnera Boris Ljubičić izjavio je u intervjuu za novi broj Nacionala kako je osmislio novi dizajn koji kani zaštititi, i možda ponuditi Hrvatskom nogometnom savezu (HNS).

Povod da Nacionalova novinarka Kristina Olujić Ježić napravi intervjuu s Ljubičićem bila je činjenica da će on ove godine primiti nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva za životno djelo. Upravo je u Hrvatskom dizajnerskom društvu do 21. srpnja otvorena njegova izložba „Boris Ljubičić: Slike vremena – dizajn i politika“, kustosa Marka Goluba. Izložba obuhvaća dizajnerske radove nastale od sedamdesetih godina prošloga stoljeća do 2020., i to u rasponu od plakata preko vizualnih identiteta, kampanja i objekata u javnom prostoru do samoiniciranih projekata i novinskih tekstova.

Ljubičić je rođen 1945. u Sinju, a 1968. diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Osnovao je 1987. svoj STUDIO INTERNATIONAL u kojem primarno surađuje sa suprugom Rajnom Buzić-Ljubičić, sinom Igorom Ljubičićem te do 1992. sa Stuartom Hodgesom. Među najvažnijim projektima su mu logotipi i vizualni identiteti VIII. Mediteranskih igara u Splitu 1979., brenda YASSA, tvornice Labud, Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, Zagrebačkog velesajma, HRT-a, tvrtke SMS, Muzeja za umjetnost i obrt, Hrvatskog muzeja naivne umjetnosti, Muzejskog dokumentacijskog centra, Ministarstva kulture, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Matice Hrvatske, Instituta Ruđer Bošković, CroSki-ja, Hrvatskog autokluba i niza drugih.

Od početka 90-ih aktivno zagovara ideju cjelovitog vizualnog identiteta Hrvatske kao nositelja prepoznatljivosti svojih institucija, privrede i drugih pojavnosti. Inicijator je niza važnih strukovnih projekata i izložbi, uključujući Izložbu hrvatskog dizajna, Hrvatski dizajn centar i Europa 2020. Član je više međunarodnih žirija i dobitnik niza najuglednijih međunarodnih i hrvatskih nagrada i priznanja. Već dulje radi na dvojezičnoj knjizi o dizajnu države u kojoj analizira 37 država s aspekta dizajna, s naglaskom na Hrvatsku, a očekuje da će knjiga izaći u izdanju Školske knjige u roku godine dana.

U intervjuu za Nacional, Ljubičić je govorio o dizajnerskom brendiranju Hrvatske, te o njegovome dizajnu poznatog dresa hrvatske nogometne reprezentacije s crvenim kockama na bijelom polju. “Kad je nastao dres za prvu utakmicu, to su bile puno sitnije kockice pa su ga neki podrugljivo nazvali stolnjakom, tražio sam povećanje polja i danas taj dres poznaje cijeli svijet”, kazao je Ljubičić.

Otkrio je i novu ideju. “Više su me puta pitali za medije kada se pojavi uzorak kvadrata negdje, zašto to nije zaštićeno, dres se možda mogao zaštititi, ali bi morao biti standardan, sam kvadrat ne možete zaštititi. Odlučio sam kvadratu dati inačicu koja se može zaštititi, ime bi mu bilo ‘hvadrat’, bio bi to novi hrvatski brend koji još ne mogu pokazati jer to moram zaštititi. Proizvodilo bi se sve s tim uzorkom, od cipela, kravata, torba, vrećica, majica do dresa ako to HNS prihvati”, kazao je Ljubičić.

O njegovu mišljenju o hrvatskome vizualnom identitetu, te o sudbini dizajna u suvremenom svijetu, pročitajte u intervjuu Borisa Ljubičića novom broju Nacionala.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.