Ravnatelj instituta za društvena istraživanja Boris Jokić je govorio o statusu prosvjetara u Hrvatskoj. Mogu li hrvatski prosvjetari uopće pružiti kvalitetno obrazovanje djeci i mladima?
“Već dugo, dugo godina isporučuju kvalitetno obrazovanje iako su zapostavljeni i nezadovoljni. No, to ne opravdava njihov nepovoljan i nepravedan društveni položaj”, započeo je Jokić u programu N1 televizije pa se osvrnuo na činjenicu da su nekad zaposleni u obrazovanju bili cijenjeniji:
“Nažalost, to je tako u Hrvatskoj. U nekim zemljama razvijenog svijeta i dalje su u tom statusu, još uvijek su oni koji imaju važnu ulogu odgoja i obrazovanja. U 32 godine samostalnosti, nijedna vlast nije postavila odgoj i obrazovanje kao primarno pitanje, premda će se svi kleti u njih. Kada pogledate sve moguće parametre, od financijskog i društvenog statusa, odnosa politike, učenika i roditelja prema njima, zaposleni u odgojno-obrazovnim ustanovama niti su u fokusu, niti su privilegirani, niti su oni koje društvo cijeni.”
Jokić je i dalje javnosti jako poznat po tome što je vodio kurikularnu reformu, iza koje je 2016. stalo na desetke tisuća ljudi, čime se pokazalo da im je obrazovanje važno. Je li se to promijenilo?
“Mislim da je ljudima i dalje to važno. Zato me čudi kako političke stranke i trenutna vlast zanemaruju obrazovanje. Kad malo razmislite, u hrvatskim obiteljima, pitanje obrazovanje je važno pitanje. Siguran sam da mnoge gledateljice i gledatelji razgovaraju i brinu o obrazovanju. Malo se razgovara o odgojno-obrazovnim radnicima i njihovom statusu. Ponovno će se dogoditi isto, da će biti zadnji kad se radi o plaćama”, mišljenja je Jokić.
Komentari