Bojana Gregorić Vejzović: “Majka je potresna studija karaktera u kojoj se isprepliću doživljeno i zamišljeno”

Autor:

24.09.2019., Zagreb - Gavella - najava prve prmijere predstave: Malogradjani. Maksima Gorkog, rezira Paolo Magelli te najava Gavellinih veceri. Bojana Gregoric Vejzovic. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

U Dramskom kazalištu “Gavella” u koprodukciji s ‘Ludens teatrom’ premijerno će biti izvedena predstava ‘Majka’, u režiji Enesa Vejzovića. Predstava je nastala prema dramskom tekstu”Majka”, francuskog romanopisca, dramatičara, scenarista, kazališnog i filmskog redatelja Floriana Zellera.

‘Majka’ je inače dio trilogije koju čine i podjednako hvaljeni “Otac” i djelo “Sin”. Zellerove drame igrane su u 50-ak zemalja, a neke od njih proglašene su vrhuncima nove dramske književnosti 21. stoljeća. “Majka” je potresna studija karaktera, u kojoj se isprepliću doživljeno i zamišljeno, u atmosferi “rastuće napetosti i čudnovatog ozračja”. U predstavi igraju Bojana Gregorić Vejzović, Matija Gašpar, Amar Bukvić i Tena Nemet Brankov. “Majku” je prevela Ursula Burger, scenografi su Enes Vejzović i Marita Ćopo koja je i kostimografkinja, autor glazbe je Šimun Matišić, a oblikovatelj svjetla Zdravko Stolnik.

Više o predstavi u emisiji Kulturna gošća Radio Nacionala govorila je glumica u predstavi Bojana Gregorić Vejzović. Na početku je objasnila novu praksu da sve više glumaca režira predstave u “Gavelli”: “Možda s vremenom čovjek postaje malo hrabriji pa se upušta u odgovornije vode kao što je režija. Nije lako tome pristupiti dok si još mlad i uz sva iščekivanja. Ovako kada imaš neke utakmice iza sebe možda čovjek brže i iščita tekst. Jednostavno to je novi poriv za istraživanje.” Na opasku da ravnatelj Ferenčina to ohrabruje, Gregorić je rekla: “Apsolutno. Nas su zatekle neke stvarno nevjerojatne situacije, od pandemijske godine kada su kazališta bila zatvorena i bilo je zapravo vrlo zanimljivo pronaći neki novi način komunikacije s publikom a da ne proglasimo kazalište formom koja je umrla. Tada je zapravo ‘Tunel Grič’ zaživio kada je Enes napravio “Obavezan smjer” gdje je bilo zamišljeno da ulazi dvoje po dvoje ljudi iz publike, da igramo pet sati i zapravo je bila fascinantna ta komunikacija između publike i glumaca gdje smo bili doslovno na propisana tri metra, što je bio jedan poseban doživljaj i publici i nama. Tako smo se ohrabrili i idemo dalje s nekim novim, sjajnim tekstovima, sjajnim predlošcima kao što je “Majka” od Zellera”, objasnila je Bojana Gregorić Vejzović.

Cijeli razgovor poslušajte u nastavku:

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.