BMW Serije 3 pete generacije, u najpogođenijim dizelskim verzijama 318d i 320d, dostupni su od 4000 do 10.000 eura
Motor se gasi i lupa nakon hladnog starta, zujanje iz prostora motora s uključenim klima uređajem, problem s dizelskim grijačima, kvar senzora položaja bregastog vratila, problem s termostatom, propuštanje ulja na motoru…
Do sredine 1980-ih bavarska “Trojka” s dizelskim motorom bila je čista hipokrizija. Danas je BMW 320d vjerojatno najprivlačnija dizelska limuzina na tržištu rabljenih. Ne samo zbog izvrsnih performansi uz nisku potrošnju goriva. To je automobil koji sjedinjuje najbolje od najboljega što je dala tvrtka iz Münchena, poznata i po proizvodnji motocikala i avionskih motora, u čijem su vlasništvu Mini i Rolls Royce.
BMW Serije 3 najtraženija je bavarska serija i tradicionalno najpopularnija sportska limuzina na većini tržišta. Kratki vremeplov: prvi model te serije bio je BMW 1600 iz 1966., a najcjenjenija bila je izvedba BMW 2002 sa 100 KS. Prvi model, koji je nominalno nosio oznaku BMW Serije 3 (E21), predstavljen je 1975. Potom su uvedeni E30 (1982.), E36 (1991.), E46 (1998.) i potom se u prosincu 2004. počeo proizvoditi E90, model o kojemu pišemo.
Proizvodio se do listopada 2013., kad je stigao je model serije F30 i na kraju, u listopadu 2018.. predstavljen je još uvijek aktualni G20. BMW Serije 3 je srušio mit da brz sportski automobil puno troši i malo traje. Bavarski automobili nikada nisu bili štedljivi, ali ni rastrošni, ako su bili dobro podešeni. Marka iz Münchena cijelo je vrijeme njegovala simbiozu sportskih svojstava i visoke kvalitete.
Nerijetki su modeli prelazili više od 300.000 km. To je, dakle, Bavarac koji juri i traje. Kvaliteta materijala i izrade na najvišoj su razini, što se vidi i na testnom primjerku. Kod rabljenih BMW-a treba računati na dva velika problema. U pravilu ih kupuju osobe sklone neumjerenoj vožnji, često uz loše održavanje. K tome su, uz Golf, Passat i A6, najizloženiji krađi (među bavarskim modelima kriminalcima je najomiljeniji X5) i u tome se kriju brojne zamke.
Zbog toga trebate temeljito provjeriti i dokumente i stanje auta, a podjednako je važno što kupujete i od koga kupujete. Bavarac moji juri i traje, a malo troši, to su značajke popularnih modela BMW Serije 3 (E90), koje su stare šest do 13 godina povoljna prilika na tržištu rabljenih. Posebice s 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1995 ccm, dostupnog u rasponu snage od 116 KS (BMW 316d) do 184 KS (BMW 320d nakon redizajna 2010.)
To je statusna sportska limuzina srednje klase, koja ruši predrasude, jer je startna i brza, a istodobno dugovječna i štedljiva. Najveći su rizici vraćena kilometraža, zatajen sudar i sumnjivo podrijetlo. Najpogođenija je verzija BMW 318d sa 143 KS (u novijim izvedbama sa 150 KS), koja najbolje ujedinjuje performanse i štedljivost.
Na sljedećem videu pogledajte s kojima je suočena ova serija:
Ako kupujete rabljeni primjerak, obratite pozornost na sklopove i sustave obuhvaćene redovitim tvorničkim servisnim akcijama:
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor se gasi nakon hladnog starta.
UZROK
Unutarnja greška brizgaljke(i).
POPRAVAK
Ugradite novu(-e) brizgaljku(-e). Programirajte kod kalibracije brizgaljke u računalu motora (ECM).
PROBLEM
Brujanje ili zujanje iz prostora motora s uključenim klima-uređajem. Vibracije na servo upravljaču između 900-1100/min s uključenim klima-uređajem. Slab rad ili greška sustava klima-uređaja.
UZROK
Neispravno napunjen sustav klima uređaja.
POPRAVAK
Napunite sustav klima-uređaja ispravnom količinom rashladnog sredstva
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Niska granična vrijednost grijača.
UZROK
Termostat loše izvedbe (odnosi se samo na termostate Behr). Unutarnje curenje rashladnog sredstva hladnjaka rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Pustite zagrijan motor da 5 minuta na praznom hodu. Provjerite očitanja senzora temperature rashladne tekućine (ECT) 1 i 2. Ako je razlika u temperaturi između senzora ECT 1 i 2 manja od 20°C ugradite novi hladnjak rashladnog sredstva motora. Ako je razlika u temperaturi između osjetila ECT 1 i 2 veća od 20°C: Provjerite kod datuma proizvodnje na termostatu 1. Ako je kod datuma prije 25-11-05, ugradite novi termostat.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo pali i loše radi.
UZROK
Ventil tlaka ulja položaja bregastog vratila (CMP) zaglavljen ili blokiran. Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Skinite ventil tlaka ulja položaja bregastog vratila (CMP). Temeljito očistite ventil tlaka ulja CMP. Pažljivo čistite komponente, kako ne bi došlo do oštećenja. Ugradite ventil tlaka ulja CMP. Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Lupkanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta ili čestih kratkih putovanja.
UZROK
Zrak u hidrauličkim podizačima.
POPRAVAK
Provjerite je li ispravna razina ulja. Upalite motor i pustite da se zagrije na radnu temperaturu. Postupite na sljedeći način do 5 puta: povećajte broj okretaja motora na 2000-3000/min i držite 3 minute. Pustite motor da radi na praznom hodu 15-30 sekundi. Provjerite lupa li motor. Ako se lupanje završi nakon izvršenog gornjeg postupka: povećajte broj okretaja motora na cca 2000-3000/min i držite 15 minuta.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Nemiran rad i povremeno zatajenje motora pod opterećenjem.
UZROK
Neispravna(-e) brizgaljka(-e).
POPRAVAK
Testirajte brizgaljke i zamijenite ako je potrebno.
PROBLEM
Pokidan pomoćni pogonski remeN.
UZROK
Remenica pumpe PAS ili pomoćni pogonski remen u kontaktu s podokvirom kad se vozi preko ležećih policajaca.
POPRAVAK
Pregledajte ima li oštećenja na remenici pumpe PAS. Zamijenite oštećene komponente (podokvir, nosač, remenicu).
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Propuštanje ulja motora.
UZROK
Brtva na cijevi između turbopunjača (TC) i hladnjaka tlačenog zraka.
POPRAVAK
Ugradite novu brtvu na cijevi između turbopunjača (TC) i hladnjaka stlačenog zraka.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi nepravilno i povremeno gubi snagu te prelazi u prinudni radni režim
UZROK
Iznutra propala usisna cijev ventila za podešavanje zraka praznog hoda (IAC).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi), kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Provjerite je li ventil kontrole zraka praznog hoda IAC začepljen te ga očistite ako je potrebno. Očistite krhotine iz usisnog sustava, zamijenite dijelove ako je potrebno.
Komentari