BMW iX5 Hydrogen, prvi bavarski model s napajanjem vodikom, kreće u proizvodnju

Autor:

BMW

Proizvodnja testne serije vozila s pogonom na vodik BMW iX5 Hydrogen pokrenuta je u pilot tvornici u Münchenu, Centru za istraživanje i inovacije

Prvo vozilo za sportske aktivnosti (SAV) s tehnologijom vodikovih gorivnih članaka već je završilo intenzivan program testiranja pod zahtjevnim uvjetima tijekom faze razvoja i sada će se koristiti kao tehnološki demonstrator za vožnju bez fosilnih goriva na bazi ugljika, korištenjem vodika za pogon motornih vozila, u odabranim regijama od proljeća 2023.

– Sigurni smo da će vodik značajno dobiti na važnosti za individualnu mobilnost te smatramo da je kombinacija električnih pogonskih sustava na baterije i vodikovih gorivnih članaka razuman pristup za strategije mobilnosti u predstojećem razdoblju. Gorivni članci usto ne zahtijevaju kritične sirovine, kobalt, litij i nikal, pa ulaganjem u ovu vrstu pogonskog sustava jačamo našu geopolitičku otpornost, kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG odgovoran za razvoj.

Naša testna flota modela BMW iX5 Hydrogen omogućit će nam da steknemo nova iskustva i saznanja, da kupcima predstavimo atraktivan asortiman proizvoda nakon što ekonomija vodika postane raširena stvarnost, kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG odgovoran za razvoj. BMW iX5 Hydrogen se proizvodi u pilot tvornici BMW Grupe, Centru za istraživanje i inovacije u Münchenu.

Ovo je sučelje između razvoja i proizvodnje gdje se prvi put izrađuje svaki novi model jedne od marki tvrtke. Ondje radi oko 900 ljudi u karoseriji, montaži, izradi modela, konstrukciji konceptnih vozila i proizvodnji aditiva. Svaki od njih radi na do šest projekata vozila istodobno i imaju zadatak osigurati da i proizvod i proizvodni proces budu spremni za serijsku proizvodnju.

U slučaju BMW iX5 Hydrogen, stručnjaci za vodikovu tehnologiju, razvoj vozila i početnu montažu novih modela blisko su surađivali kako bi integrirali vrhunsku tehnologiju pogona i pohrane energije. BMW iX5 Hydrogen je SUV više srednje klase (E-segmenta) dugačak 4953 mm, širok 1967 mm i visok 1696 mm, koji se pokreće s dva elektromotora (jeden za pogon prednjih, drugi stražnjih kotača), ukupne snage 374 KS.

Elektromotori se napajaju strujom dobivenom iz vodikovih gorivnih članaka (svojevrsne protočne baterije), koji se napajaju iz dva spremnika visokostlačenog vodika (700 bara). S tim potencijalom BMW iX5 Hydrogen do stotke ubrzava za 6,9 sekundi, a najveća brzina je ograničena na 190 km/h (radi štednje energije i osiguranja dosega), a s jednim punjenjem vodika može prijeći 500 kilometara.

BMW iX5 Hydrogen će biti zanimljiva konkurencija električnim vozilima i doprinos ekologiji, po cijeni od 95.000 eura naviše. Ali, za to je nužna i mreža stanica za punjenje vodikom koju Hrvatska, nažalost, još nema.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.