BMW i7 M70 xDrive, najsnažnija Sedmica ikad na električni pogon, nova perjanica bavarskog M-odjela

Autor:

BMW

BMW i7 M70, najsnažniji bavarski električni model, s dva elektromotora ukupne snage 485 kW (660 KS), pogonom 4×4 i M-podvozjem, do 100 km/h ubrzava za 3,7 s, brzina je limitirana na 250 km/h i ima doseg do 560 km

Proizvodeći najveću snagu ikad za potpuno električni automobil iz BMW Grupe, BMW i7 M70 xDrive označava još jednu prekretnicu za BMW M odjel u transformaciji na električni pogon. Nakon lansiranja BMW i4 M50, najprodavanijeg M-modela u svijetu tijekom 2022., i BMW iX M60, ovo je treći model bavarske tvrtke s potpuno električnim pogonskim sustavom.

Novi električni M-model imat će svjetsku premijeru na salonu Auto Shanghai (18. – 27. travnja 2023.) u Kini. Proizvodit će se u tvornici BMW Group Dingolfing, s ostalim modelima luksuzne limuzine. Osim što je vodeća tvornica za luksuzne modele, proizvodni pogon u Donjoj Bavarskoj također je dom stručnog centra za proizvodnju električnih pogonskih sustava, koji proizvodi i električne motore i visokonaponske baterije za sve varijante modela BMW i7. Svjetsko lansiranje BMW i7 M70 xDrive započet će u rujnu 2023.

Tehnologija BMW eDrive pete generacije ugrađena u BMW i7 neprestano se razvija kako bi se poboljšala izlazna snaga i učinkovitost. To se ne odnosi samo na pogonski sklop i energetsku elektroniku, već i na visokonaponsku bateriju i tehnologiju punjenja. BMW i7 M70 xDrive opremljen je visoko integriranim pogonskim jedinicama na prednjoj i stražnjoj osovini, koje okupljaju elektromotor, energetsku elektroniku i prijenos unutar jednog, vrlo kompaktnog kućišta. Dva motora rade po principu električno pobuđenog sinkronog motora. Ovaj tip dizajna omogućuje potpuno izbjegavanje upotrebe rijetkih metala (potrebnih za magnetske komponente) u proizvodnji rotora.

Foto: BMW

Motor koji pokreće stražnje kotače stvara najveću snagu od 360 kW/489 KS. Precizno koordinirana interakcija s motorom od 190 kW/258 KS koji pokreće prednje kotače stvara električni pogon 4×4  ukupnog okretnog moment od 1015 Nm u sportskom načinu rada i čak 1100 Nm, kad su  aktivirane funkcije M Launch Control i M Sport Boost. Pogonski sustav u BMW i7 M70 xDrive stoga nudi izvanrednu vučnu snagu. Sposoban za sprint od 0 do 100 km/h za impresivnih 3,7 sekundi, BMW i7 M70 xDrive najbrži je potpuno električni BMW model. Najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. Karakteristike performansi pogonskog sustava također su karakterizirane kontinuiranom isporukom snage, koja osigurava brzo povećanje brzine čak i u većim rasponima brzina.

Iznimno dinamičke performanse modela i7 M70 xDrive povezane su s izvrsnim sposobnostima vožnje na velikim udaljenostima. Zasluga ovdje ne pripada samo učinkovitosti visoko integriranih pogonskih jedinica, već i mnoštvu mjera za smanjenje potrošnje energije. To uključuje adaptivnu rekuperaciju energije kočenja i tehnologiju toplinske pumpe koja se koristi u integriranom sustavu grijanja i hlađenja za kabinu i pogonski sklop. BMW i7 M70 xDrive ostvaruje kombiniranu potrošnju električne energije od 23,8 – 20,8 kWh na 100 kilometara u WLTP testnom ciklusu.

Još jedan faktor uz ovu optimiziranu učinkovitost je impresivna gustoća energije visokonaponske baterije. Smještena u podvozju vozila, litij-ionska baterija ima korisni kapacitet od 101,7 kWh. To BMW-u i7 M70 xDrive daje domet od 488 do 560 kilometara, što ga čini izuzetno prikladnim za svakodnevnu upotrebu. Jedinica za kombinirano punjenje ima iznimno napredan softver za punjenje dizajniran za brže i učinkovitije punjenje visokonaponske baterije. BMW i7 M70 xDrive standardno je sposoban za AC punjenje do 22 kW, dok se istosmjerna struja može uključiti brzinom do 195 kW. To znači da se domet može produžiti za čak 170 kilometara u samo deset minuta tijekom zaustavljanja usred putovanja na stanici za punjenje velike snage.

Foto: BMW

Domet automobila može se produžiti dok je u pokretu aktiviranjem nove postavke pogonskog sustava. Lansiranje BMW i7 M70 xDrive označava uvođenje načina rada MAX RANGE za potpuno električne modele u novom asortimanu BMW serije 7. U ovom načinu rada, pogonska snaga i najveća brzina pažljivo su ograničene, a funkcije udobnosti smanjene, dopuštajući povećanje dometa za nekih 15 do 25 posto. Prebacivanje na My Mode Efficient i aktiviranje postavke MAX RANGE povećava domet za udobnu marginu za putovanje do alternativne točke punjenja za visokonaponsku bateriju. U tu je svrhu najveća brzina vozila ograničena na 90 km/h.

U isto vrijeme, sustav kontrole klime za kabinu je deaktiviran i grijanje stražnjeg stakla se prebacuje na nižu postavku, dok su grijanje sjedala, ventilacija sjedala i grijanje upravljača također onemogućeni u načinu MAX RANGE. Na kontrolnom zaslonu pojavljuje se skočni prozor koji prikazuje dobitak dosega kao udaljenost. Informacijski zaslon također zatamnjuje dio mjerača brzine iznad 90 km/h i prikazuje dodatni domet. Način rada MAX Range može se pokrenuti pomoću funkcije dodirnog zaslona kontrolnog zaslona, kontrolera ili glasovnih naredbi za BMW Intelligent Personal Assistant. Također se može deaktivirati snažnim ubrzanjem u mjenjaču (kickdown), uključivanjem funkcije M Sport Boost ili prebacivanjem ventilacije vjetrobrana na maksimum.

Naravno, ovaj BMW ponudit će maksimalnu dozu individualizacije. Za vrhunsku usredotočenost na kupca, proizvode izrađene po mjeri i oštro oko za kvalitetu, na usluzi stoji BMW Individual Manufaktur odjel. Individualna rješenja dočarana kreativnošću, preciznošću i majstorskom izradom proizvode dizajne koji vjerno odražavaju osobni stil vlasnika. Kako bi se osiguralo održavanje standarda kvalitete i sigurnosti BMW Grupe, svaka komponenta iz BMW Individual Manufaktur prolazi kroz detaljan postupak testiranja, kao i svi elementi na i7 modelima.

Najjači BMW i7 stiže u salone krajem ljeta…

 

 

OZNAKE: BMW, m, i7

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.